• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa III – 63

Witajcie Kochani!

Dziś wracamy do naszych letnich, wakacyjnych rozmów.

I kolejny  poważny, choć wakacyjny  temat

JAK BEZPIECZNIE SPĘDZAĆ CZAS W GÓRACH

A na początek oczywiście Kubuś zaprasza do zabawy. Zanim wyruszycie na wyprawę w góry musicie zadbać o kondycję, zatem wstajecie i…..

Teraz  zapraszamy na film. I tym razem patrzcie baaaardzo uważnie….

I tym razem byliście uważni, prawda ? Odpowiedzi na pytania nie będą kłopotem:

  • Co jest najważniejsze przed wyprawą?
  • Co zabieramy do jedzenia ?
  • Jakie przedmioty przydadzą się na trasie? Do czego służą?
  • Jak ubieramy się na górską wycieczkę?
  • Czy przed wyprawą trzeba sprawdzić pogodę? Dlaczego?
  • Czy można poruszać się poza oznakowanymi szlakami? Dlaczego?

Kto już był w górach, na pewno widział owce pasące się na rozległych łąkach, czyli halach

Zapraszamy teraz do zabawy z liczeniem. Na początek posłuchajcie fragmentu wiersza H. Ożogowskiej „Na hali”.

Na hali, na hali, na zielonej hali

słychać, że już owce górale wygnali.

Pasą się owieczki, brzękają dzwoneczki,

lecą aż pod Giewont góralskie piosneczki.

Odpowiedzcie na pytania

– Gdzie pasą się owce?

– Co to jest Giewont? / jeden ze szczytów w Tatrach /

– Co mają owieczki?

– Co leci pod Giewont?

 

Zabawa Liczymy owieczki – z wykorzystaniem metody symulacji.

Przygotujcie 5 klocków tego samego kształtu i tej samej wielkości, połóżcie przed sobą i policzcie  – tyle potrzebujemy na początek.

Rodzic opisuje   sytuacje, a dziecko ilustruje je za pomocą klocków.

  • Baca miał pięć owieczek. (Dziecko kładzie przed sobą pięć klocków). Trzy owieczki ostrzygł. (Odsuwamy trzy klocki). Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało? (Udzielamy odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków).
  • Baca miał trzy nowe owieczki. (Dziecko kładzie przed sobą trzy klocki). Dokupił jeszcze dwie młode owieczki. (Dokładamy dwa klocki). Ile ma teraz nowych owieczek? (Liczymy wszystkie klocki i udzielamy odpowiedzi).
  • Baca miał pięć młodych owieczek. (Układamy przed sobą pięć klocków). Cztery młode owieczki sprzedał znajomemu. (Odsuwamy cztery klocki). Ile młodych owieczek mu zostało? (Liczymy klocki i udzielamy odpowiedzi).

Możecie oczywiście zwiększyć ilość klocków – owieczek w stadzie i wykorzystać tyle, do ilu potraficie policzyć / 5 to najmniej /

Na koniec jeszcze karta pracy

A teraz zabawcie się w malarzy i namalujcie na największej kartce, jaką znajdziecie w domu góry i wszystko, co sobie tam wyobrazicie. Powodzenia!

Na dziś to już wszystko.

Jutro poznamy różne środki lokomocji, którymi możemy podróżować. To będą ciekawe zabawy i sporo niespodzianek 🙂

Do jutra!!

Skip to content