• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 7

Witajcie kochani!  Dzisiejszy dzień zaczynamy od wspólnej gimnastyki. Posłuchaj, zaśpiewaj i poćwicz.

Tekst piosenki:

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo
Chodź słońce dawno wstało
świeci i budzi nas
chodź rozruszamy ciało
wstań ruszyć się czas
włóż ulubione buty
bluzę spodenki też
tam wszyscy już czekają
chodź przyjaciół zbierz

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Chodź podaj rękę Zuli
widać metę tam patrz
tu każdy z nas wygrywa
tak ciesz się i skacz

Już od rana gimnastyka
świeci słonko gra muzyka
ciepła trawa stopy grzeje
nawet trener już się śmieje
każdy ćwiczy w pocie czoła
tęgie miny dookoła
rozruszamy wszystkie stawy
zapraszamy do zabawy

Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy ooooo

Rozmowa na temat opowiadania  Renaty Piątkowskiej  „Odkurzacz”

Jak już będę duża, to kupię sobie odkurzacz. Najlepiej, żeby był czerwony z małymi kółeczkami i żeby wystawała z niego szara rura. Właśnie taki odkurzacz mamy w domu i gdy mama nie widzi, siadam na nim okrakiem i odpychając się piętami od podłogi, jeżdżę po całym pokoju.
– On jest lepszy od hulajnogi – zapewniałam Zuzię, machając na wszystkie strony szarą rurą, która wyglądała jak trąba słonia. – A jak jest włączony, to pięknie brzęczy i świeci mu takie zielone oczko – dodałam, przelatując jak błyskawica koło Zuzi, a kabel z wtyczką ciągnął się za mną jak ogon.
– Nasz odkurzacz porwał mi kiedyś dwa śliczne niebieskie koraliki – poskarżyła się Zuzia, próbując, niby to niechcący, przydeptać sunącą po podłodze wtyczkę. – A raz, jak mama odkurzała, to złapał mnie za spódnicę i chciał ją wciągnąć do środka – dodała, patrząc z niechęcią na szarą rurę.
– Wiesz, że ja mojemu dałam kiedyś landrynkę? – spytałam, poklepując odkurzacz po brzuchu.
– Wciągnął ją i tak jakby mlasnął, no i teraz bardzo mnie lubi. Cukier z cukiernicy też potrafi wymieść w jednej chwili. Ciekawe, czy zrobiłby to samo ze szpinakiem? – zainteresowałam się, bo tego zielonego trawska bardzo nie lubię.
– Albo z brukselką – dorzuciła Zuzia i spojrzała na odkurzacz łaskawym okiem.
– Dziwne, że mama odkurza w kółko tylko dywan, a nie kusi jej, żeby wciągnąć do odkurzacza firankę, jakąś paprotkę, albo chociaż skarpetki taty. Ja to bym odkurzała wszystko, jak leci – zapewniłam, wymachując szarą rurą na prawo i lewo.
– Szkoda, że tylko odkurzacze i słonie mają takie fajne pomarszczone trąby, no nie? Koza Melania z trąbą wyglądałaby super. – Na samą myśl uśmiechnęłam się od ucha do ucha.
– Jeszcze lepiej wyglądałyby rybki twojego dziadka. Siedziałyby sobie w wodzie, machając małymi trąbkami – śmiała się Zuzia.
– A wróble, wiewiórki albo mrówki?
– A koty, myszy i krowy?
– A twoje lalki?
– A twój miś?
Przekrzykiwałyśmy się i chichotałyśmy na zmianę, a odkurzacz, niczym wierny koń, pędził na łeb na szyję przez środek pokoju. Wtedy właśnie w drzwiach stanęła mama.
– Tosiu, tyle razy ci mówiłam, żebyś nie bawiła się odkurzaczem. On nie służy do jeżdżenia, tylko do sprzątania – powiedziała, marszcząc brwi.
I od razu stało się jasne, że dorośli nie mają pojęcia, do czego odkurzacze nadają się najlepiej.
Potem przez resztę dnia musiałyśmy bawić się w ogrodzie.
A odkurzacz odetchnął z ulgą, zwinął swoją szarą trąbę w zgrabny kłębek i do wieczora zastanawiał się, jak też może smakować taka brukselka?

Dzieci wysłuchują opowiadania i odpowiadają na pytania .: Jakim sprzętem bawiła się Tosia? Do czego służył Tosi odkurzacz? O jakich innych zastosowaniach wspominały dziewczynki? Jakie jeszcze zastosowania mógłby mieć odkurzacz?

„Mój wynalazek” – praca techniczna, wykonanie modelu własnego wynalazku . Do stworzenia modelu dzieci wykorzystują: pojemniki po jogurtach, sznurki, nożyczki, kartony, folię, gazety, plastikowe butelki, klocki, kartki, druciki, plastelinę, korki z plastikowych butelek lub to co znajdą w domu itp. Na koniec każde dziecko prezentuje swój wynalazek , podając nazwę i zastosowanie. Czekamy na zdjęcia waszych prac.

„Wytęż słuch”– zabawa słuchowa. Dorosły  wymienia wyrazy, np. pąk, paczka, bak, plusk, bus, plus, baczki, bąk, pasta, byk, pisk, pliszka, buda, baran, para itp  Dzieci uważnie słuchają, czy w nagłosie słyszą głoskę p czy b. Na głoskę p podskakują.

Skip to content