• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa I – 8

Dzień dobry kochane Przedszkolaki!
W tym tygodniu zapraszamy Was na wielkanocne zabawy i przygotowania do Świąt.

Na początek proponujemy wykonanie prostej zabawki oddechowej o wielkanocnej tematyce – zajączka z gumowej rękawiczki.
Do jej przygotowania potrzebujecie tylko:

  • rękawiczki,
  • papierowego kubeczka,
  • słomki,
  • gumki recepturki.
  1. Na początku odwracamy gumową rękawiczkę na lewą stronę [dzięki temu zabiegowi będziecie mogli potem swobodnie narysować pyszczek zajączka] i zawiązujemy supeł na środkowym palcu.
  2. Następnie zawiązujemy razem kciuk oraz mały paluszek. Supełek powinien być podwójny, na samym koniuszku palców.

3. Rękawiczkę odwracamy na prawą stronę, tak by supełki znalazły się w środku. Częściowo wkładamy rękawiczkę na swoją rękę i rysujemy markerem oczy i pyszczek zajączka.

4. Przystępujemy do przygotowania drugiego elementu zabawki – kubeczka. Ostrymi nożyczkami robimy niewielką dziurkę tuż przy dnie papierowego kubeczka. W otwór wkładamy słomkę. Dziurkę można również zrobić przy pomocy długopisu.

5. Na tak przygotowany kubeczek nakładamy rękawiczkę, całość dodatkowo zabezpieczamy gumką recepturką. Zabawka oddechowa jest gotowa.

Zadaniem dziecka jest nadmuchanie zajączka, ale w taki sposób, by rękawiczka nie spadła z kubeczka ?

Następnie zachęcamy do porozmawiania z dziećmi na temat zwyczajów wielkanocnych – malowania pisanek, święcenia pokarmów, wysiewu rzeżuchy itp.

Zapraszamy również do wysłuchania wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc:

W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek.

Po przeczytaniu wiersza można zadać dziecku następujące pytania:
− Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
− O co się kłóciły?
− Jak skończył się spór?

Na koniec przesyłamy ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
Poniższy obrazek przecinamy nożyczkami w miejscu narysowanych linii, następnie prosimy dziecko o złożenie obrazka w całość.
Zachęcamy do przyklejenia zajączka na kartkę i wysłania nam wykonanych prac.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego tygodnia!

Skip to content