• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 10

Temat dnia: CO SIĘ KRYJE W ŚWIĘCONCE?

„Znaki Wielkanocy” – zabawa muzyczna – dziecko  po wysłuchaniu piosenki odpowie na pytania rodzica :

 

  • czym były ozdobione mazurki?
  • co znajdowało się w koszyku?
  • jaki staje się świat przed Wielkanocą?
  • wymień oznaki Wielkanocy
  • co kojarzy ci się z Wielkanocą?

Koszyczek Wielkanocny – zabawa dydaktyczna. Rodzic z dzieckiem przygotowuje koszyczek  wielkanocny. Przy wkładaniu rzeczy do koszyka omawia wybrane produkty.

  • Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność
  • Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
  • Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
  • Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
  • Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba
  • Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

Obrazek koszyczka wielkanocnego należy rozciąć na mniejsze elementy ( ilość dowolna ) i ponownie złożyć w całość jak puzzle.

„Jajeczka w koszyczku” – zabawa plastyczna

Do wykonania tego zdania potrzebne nam będą: farby, pędzel, kolorowy papier, klej, nożyczki, wydmuszki lub ugotowane jajka. Dzieci mają za zadanie ozdobić przygotowane wcześniej przez rodziców wydmuszki farbami wg własnego pomysłu. Pora na wykonanie koszyczka, w którym dzieci umieszczą kolorowe jajka. Instrukcję do wykonania koszyczka znajdziemy tutaj:

http://www.zaradni.pl/spoleczenstwo-i-swieta/jak-zrobic-koszyczek-z-papieru/1,4729

„Wyścigi pisanek” – zabawa ruchowa

Zabawę można przeprowadzić na dwa sposoby, które opiszę poniżej:

SPOSÓB 1: Do zabawy potrzebujecie czekoladowych lub ugotowanych jajek  , łyżek, liny (skakanki), którą zaznaczycie START i METĘ. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze przeniesienie do mety jajka położonego na łyżeczce.

SPOSÓB 2: Do drugiego sposobu potrzebujecie słomki (rurek do picia), styropianowych jajeczek  lub wydmuszek (jeżeli nie macie to możecie wykorzystać piłeczki ping – pongowe ). Dzieci siedzą wzdłuż dywanu, jeden obok drugiego. Zadaniem ich jest jak najszybsze przeniesienie jajeczka do mety (np. do końca dywanu). Aby przenieść jajko muszą dmuchać w słomkę, tak by jajeczko mogło toczyć się do przodu.

Na koniec karty pracy z naszych książek Plac Zabaw Pięciolatek Karty WSiP

P.S Dzisiaj prezentujemy kartkę wielkanocną Oli U. i  zadania Lenki .Dziękujemy bardzo i czekamy na kolejne wasze prace.

Skip to content