• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 17

Temat dnia: Planeta ziemia.

Witajcie !
W  najbliższym czasie obchodzić będziemy Dzień Ziemi i właśnie tym tematem się zajmiemy …poznamy zagrożenia środowiska i sposoby ochrony naszej planety, nauczymy się segregować śmieci, które zanieczyszczają nasza kochaną Ziemię i wiele innych ciekawych rzeczy…

Posłuchajcie wiersza „Chora Planetka” czytanego przez waszych rodziców… ilustrowanego obrazkami  

„Chora Planetka”

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,

Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

Autor: Magdalena Tokarczyk

Pytania do wiersza:
-Dlaczego Planetka była smutna?
– Co stało się z Planetką?
– Co należy zrobić, aby nasza Planeta Ziemia była czysta i zdrowa?

Zapraszamy dzieci do zapoznania się ze słowami i melodią piosenki „Ziemia, wyspa zielona”.

Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

Zapraszamy  do zabawy z nakrętkami – układanie figur, cyfr, liter , dowolnych wzorów .

Poproście dziecko by układało dowolne wzory lub znane mu cyfry i litery. Dzieci mogą układać wymyślone wzory. Dorosły może układać wzory, w których pozostawi wolne miejsca, a zadaniem dziecka będzie je uzupełnić.

Zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny do wykonywania codziennie

Rodzic prosi, aby dzieci wyobraziły sobie, że buzia to pokój, w którym panuje wielki bałagan. Wyjaśnia: Zaraz w nim posprzątamy. Wycieramy wszystkie kurze (przesuwamy czubek języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, od lewej do prawej strony), myjemy okna, najpierw jedno, potem drugie (przesuwamy czubek języka po wewnętrznej stronie policzków), myjemy podłogę (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów). Pokój lśni czystością, jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu).

Na koniec karty pracy z naszych książek Plac Zabaw Pięciolatek cz.4 , s.1a,b.

Skip to content