• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 18

Na dzisiejszych zajęciach, będziemy zajmować się tematem: Jak długo będzie bić zielone serce?

Na początek krótka gimnastyka czyli, coś do poruszania się, wykonujcie ruchy zgodnie z treścią piosenki?

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Fm3ee-O7H7w

 

Posłuchajcie wiersza czytanego przez osobę dorosłą ,,Ziemię mamy tylko jedną” Gabrieli Skrzypczak.

Ziemię mamy tylko jedną

Więc szanujmy Ją,

Bo cóż z nami stanie się,

 Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie,

Nic nie robiąc, wciąż czekamy

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem

 I działać zacznijmy,

 Żeby żyć móc na tej Ziemi

Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,

Uczmy kochać las i łąkę

Pokolenia młode.

Propozycja rozmowy dotycząca treści wiersza: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia była czysta i żyła jeszcze miliony (bardzo dużo) lat?

 

 „Sadzimy las” – zabawa matematyczna – wprowadzenie znaku +

Uświadomienie dzieciom, iż dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla czyli (wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom niezbędny do życia.

Dziecko za pomocą patyków, zakrętek od napoi, czy innych przedmiotów ułatwiających liczenie, próbuje wykonać zadania, a następnie zapisać je na kartce:

– W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew? (5 i 3 = 8) dzieci zastępują literę i znakiem + (5+3=8).

W parku koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 klony. Ile razem zasadzono drzew? (3 i 3 i 2 = 8) dzieci zastępują literę i znakiem + (3+3+2=8).

Na skwerze obok kościoła zasadzono 3 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew?

(3 i 4 i 1 = 8) dzieci zastępują literę i znakiem + (3+4+1=8).

 

„Gra w kolory” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują, podskakują, w zależności od rytmu piosenki, (można wykorzystać do tego poznaną wcześniej piosenkę)  na przerwę w muzyce, rodzic podaje nazwę koloru, np. zielony, dzieci muszą odszukać w pokoju, w domu przedmiot w podanym kolorze i dotknąć go. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

 

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Skip to content