• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 19

Temat dnia: Śmieci .
Dzisiaj nasze spotkanie rozpoczniemy od przypomnienia  wiadomości na temat segregacji śmieci . Obejrzyj bajkę ekologiczną .„Kolorowe kosze”.

Przeczytaj mamo, tato i porozmawiaj z dzieckiem o wierszu. Po rozmowie proponujemy by wykorzystać to co jest potencjalnym śmieciem (plastikowa butelka, kubeczek po jogurcie, stary papier, puszkę, foliowe opakowanie, pudełko po butach, słoik itp… i nimi pohałasować i sprawdzić jaki dźwięk wydają, a następnie pohałasować tak by dziecko nie widziało co mamy w ręku i spróbowało zgadnąć, czym hałasowaliśmy i odwrotnie niech dzieci hałasują, a my zgadnijmy. Po zabawie wyrzucamy śmieci zgodnie z zasadami segregacji.

Pojemniki

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!

Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…

Co to takiego? Szklane butelki,

stłuczony spodek i słoik wielki.

 

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,

aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików,

stary abażur… wszystko z plastiku!

 

Trzeci pojemnik szumi, szeleści…

Muszę zobaczyć, co się w nim mieści…

Karton po butach, notesik w kwiatki,

i zabazgrany blok bez okładki,

sterta czasopism, stosik folderów,

bilet do kina… wszystko z papieru!

 

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –

każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,

może coś uda mi się podsłuchać…

 

Brzy… Trzrzrz… Szyyy…

Już wiem! Rozumiem! Mówią:

„N I E Ł A D N I E” wyrzucać śmieci tak jak popadnie!

Trzeba je najpierw posegregować.

Wtedy nam będą lepiej smakować.”

 „Ze starego coś nowego” –  Oburzony Ekoludek – praca plastyczno–techniczna. Rodzic udostępnia dzieciom materiały do wykonania pracy (różne surowce wtórne: pudełka, plastikowe butelki, gazety, stare płyty i inne rzeczy ; klej, nożyczki, taśmę klejącą). Dzieci wykonują postać Ekoludka .

Poniżej kilka ważnych zasad, które warto przestrzegać, aby dbać o naszą Planetę – Ziemię!

A teraz zachęcamy do wspólnej zabawy z dźwiękami wysokimi i niskimi w podskokach (link poniżej):

Jak już się zapoznaliście z naszym tematem dźwięków wysokich i niskich, teraz możecie przygotować się do zabawy z wykorzystaniem: naczyń ( szklanek lub butelek), butelki z wodą i pałeczki (plastikowej lub drewnianej).

Zabawa „Butelkowa orkiestra” . Układamy na stoliku 6 takich samych naczyń ( butelki lub szklanki), obok stawiamy butelkę z wodą. Po kolei rodzic / dziecko uderza pałeczką w naczynia (puste)– dziecko próbuje określić jaki to rodzaj dźwięków. Rodzic może zapytać, czy dźwięki się od siebie różniły , czy też wszystkie były takie same? (Będą takie same)

Następnie nalewamy do wszystkich naczyń taką samą ilość wody i ponownie prezentujemy dźwięki. Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co można zrobić żeby dźwięki się od siebie różniły?

Rodzic po dolaniu lub odlaniu wody z naczyń uderza w nie pałeczką. Dziecko próbuje opisywać dźwięki – rozróżniać i nazywać, używając określeń: „wysokie”, „niskie”, „głośne”, „ciche”, „długie”, „krótkie”.

W dalszej kolejności można napełnić szklaną butelkę wodą  i zademonstrować dziecku sposób grania na butelce – dmuchając, przykładając usta do otworu butelki. Dziecko próbuje naśladować.

Zdobyte umiejętności dziecko może wykorzystać do grania na „wodnym” instrumencie z dowolnym podkładem muzycznym. Można także zaproponować dziecku zabawę w dyrygenta – dziecko / rodzic prezentuje rytm, który należy powtórzyć.

Udanej zabawy !

Na koniec karty pracy z naszych książek Plac Zabaw Pięciolatek cz.4 , s. 4 a, b,

Skip to content