• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 21

TEMATYKA TYGODNIA : DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.

TEMAT DNIA: CO ZROBIĘ DLA ZIEMI?

Kochane przedszkolaki! Dzisiaj chcemy Wam zaproponować  stworzenie gry i quiz ekologiczny. Bawcie się dobrze! Pozdrawiamy Was

Pani Monika i Pani Iza

 

Możecie zagrać razem z rodzicami i rodzeństwem.

 „Co zrobię dla Ziemi?”– gra dydaktyczna.

Musimy przygotować:

– kartki A4 z numerami od 1 do 20,

–  duża kostka do gry,

–  4 kręgle ( mogą być np. plastikowe butelki z kolorowymi nakrętkami)

-ilustracja A4 przedstawiająca piękny las ( z gazety lub ilustracja z bajki ),

– kartki A4 z napisami : START, META

Przebieg:

Na dywanie układamy   kartki A4 z numerami od 1 do 20 (przy numerze 20 leży ilustracja przedsta­wiająca piękny las oraz kartka z napisem META– załącznik 1 i 2). Przed kartką z numerem 1 ustawiamy  pionki – czte­ry kręgle – oraz  kartkę z napisem START (załącznik nr 3) każdy zawodnik ma inny kolor pionka. Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20.  Rzucamy  kostką i stajemy  na określonym polu. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie.

 

Znaczenie kolejnych pól:

  1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
  3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
  5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
  6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
  7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
  9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
  10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.
  11. Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
  12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
  14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  15. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.
  17. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  18. Do przedszkola przychodzicie z rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
  20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!

 

  1. Czy wiem, jak chronić moją planetę? –  quiz 

 

Możecie stworzyć własne drużyny.

  • Potrzebujemy:
  • – 4 obręcze,
  • – 4 sznurki,
  • – rolki pocięte na 20 kawałków,
  • – kosz ze śmieciami: kartka, pudełko, słoik, butelka, skórka banana, jabłko, plastikowy klocek, spodek.

Dzieci siedzą wokół obręczy w  drużynach. W obręczach są długie sznury i pocięte rolki papieru toaletowego. dzieci odpowiadają na pytania. Po każdej poprawnej odpowiedzi nawlekają rolkę na sznurek.

Pytania:

  1. Co robimy, by oszczędzać wodę?
  2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?
  3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?
  4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?

Zadania:

  • Posegregujcie śmieci.

Poszczególne grupy otrzymują odpowiednie symbole śmieci:

I grupa – szkło,

II grupa – papier,

III grupa – bio,

IV grupa –metale i tworzywa sztuczne.

Przedstawiciele grup wybierają z kosza ze śmieciami jeden pasujący do ich symbolu śmieć. W koszu znajdują się następujące przedmioty: kartka, pudełko, słoik, butelka, skórka banana, jabłko, plastikowy klocek, spodek.

 

  • Poprowadźcie stopą rolkę papieru toaletowego z wyznaczonego miejsca do środka obręczy gimnastycznej. Rodzic wyznacza miejsce startu. Punkt otrzymuje ten zespół, którego przedstawiciel poturla stopą rolkę do obręczy.

Dzieci liczą, ile jest rolek na ich sznurku. Zwycięska grupa zostaje nagrodzona oklaskami.

3.Wykonanie karty pracy – pomaluj odznakę przyjaciela przyrody (załącznik nr 4).

 

BRAWO!

Pilnie pracowaliście w tym tygodniu, zasłużyliście na miano ,,Przyjaciela Przyrody”.

Skip to content