Przedszkole ONLINE – Grupa II – 22
1.Dowolny taniec przy piosence z filmu Pszczółka Maja
Dzieci poruszają się w rytm muzyki wykonując odpowiednie ruchy do słów piosenki. Mogą wykonać znane im ruchy jakich się nauczyli w przedszkolu lub całkowicie inne wymyślone przez siebie.
2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Zumba z Gummy Bear”
Przy nagraniu muzyki dziecko próbuje wykonać te same ruchy co instruktor . Gdy muzyka ucichnie ( naciskamy pauzę) dziecko przyjmuje jakąś wymyśloną pozę. Muzykę wyciszamy przez cały czas trwania utworu .
3. Słuchanie wiersza Kulmowej Deszczowa muzyka
Co to za dzwony?
A to w tej rynnie
a to deszczowa muzyka płynie.
A to na dębach,
jakby na bębnach,
dudni i dudni ulewa wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem,
bębni kroplami jeszcze i jeszcze,
i na listeczkach gra z całej duszy
aż rozkrzyczane słowiki głuszy,
aż słowik szepcze do słowika:
– To ci muzyka!
Ta- ka mu- zy- ka
To jest muzyka!
Co?
Rozmowa na temat wiersza:
- Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?
- Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?
4. Zapoznanie z instrumentem jakim jest flet prosty.
Zaproponuj dziecku wysłuchanie utworu muzycznego na flet prosty.
– Zapytaj co przypomina im długi dźwięk wydobywany z fletu ( czajnik)
– Jak zbudowany jest instrument (ma dziurki które się zasłania palcem, ustnik przez który wdycha się powietrze w celu wydobycia dźwięku)