Przedszkole ONLINE – Grupa I – 26
Witajcie maluszki w nowym miesiącu – maju 🙂
1. Na początek zabawa, która rozrusza Wasze buzie Jedzie pociąg. Rodzic czyta wierszyk dziecko naśladuje odgłosy.
Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbka trąbi – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum…
Woda z kranu – kap, kap, kap
Konik człapie – człap, człap, człap
Mucha brzęczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – sss, sss, sss…
2. Zabawa muzyczno – ruchowa Zumba z Gummy Bear.
Przy nagraniu muzyki dziecko próbuje wykonać te same ruchy co instruktor . Gdy muzyka ucichnie ( naciskamy pauzę) dziecko przyjmuje jakąś wymyśloną pozę. Muzykę wyciszamy przez cały czas trwania utworu .
3. Posłuchajcie wiersza Joanny Kulmowej Deszczowa muzyka
Co to za dzwony?
A to w tej rynnie
a to deszczowa muzyka płynie.
A to na dębach,
jakby na bębnach,
dudni i dudni ulewa wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem,
bębni kroplami jeszcze i jeszcze,
i na listeczkach gra z całej duszy
aż rozkrzyczane słowiki głuszy,
aż słowik szepcze do słowika:
– To ci muzyka!
Ta-ka mu-zy-ka
To jest muzyka!
Co?
Rozmowa na temat wiersza:
- Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?
- Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?
4. Zapoznanie z instrumentem jakim jest flet prosty.
Posłuchajmy popularnej piosenki zagranej na flecie prostym:
– Jak zbudowany jest instrument (ma dziurki, które się zasłania palcami, ustnik przez który dmie się powietrze w celu wydobycia dźwięku).
– Zapytaj co przypomina im długi dźwięk wydobywany z fletu (czajnik)
– Jeśli macie czajnik z gwizdkiem, spróbujcie dmuchając wydobyć z niego dźwięk.