• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 26

Temat zajęć: Jak powstaje książka?

 

Witajcie Kochane Przedszkolaki !   Zaczynamy dziś od  „ Gimnastyki buzi i języka”

  • „ Mówienie na wydechu”- ćwiczenia oddechowe, Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiadają wyliczankę: Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle na jednym wydechu
  • Ćwiczenia ortofoniczne: jest zimno – brrr, leci pszczółka – bzy
  • Ćwiczenia języka : wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki
  • Liczenie językiem dolnych i górnych zębów.
  • Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka
  • Ćwiczenie szybkiego wymawiania głoski r.

 

  1. Propozycja wysłuchania opowiadania „ Strażnik książek” Magdaleny Zawadzkiej

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i  zawsze potrafi znaleźć radę. Pewien rybak , z którego śmiano się we wsi, że jest najgłubszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc.

– Skoro jest taki mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powiedział rybak i ruszył w drogę.

Wędrował wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę.

– Kto tam ? – odezwał się jakis głos

–  To ja ! Chcę wejść, wpuść mnie! – zawołał rybak.

– Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie- odparł głos.

Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znów usłyszał:

– Kto tam?

– Proszę , wpuść mnie!

Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem , a na progu stał czarodziej we własnej osobie.

– Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cie sprowadza.

Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gośścia do głuwnego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony ksiażek.

– Oto rada na twój kłopot- powiedział czarodziej.

Rybak nie mógł uwierzyć , że na świecie istnieje tyle książek.

– Co ja mam zrobić? Zapytał przestraszony.

– Zacznij się uczyć. Weź książkę , przeczytaj ją , a potem weź drugą i kolejną. Kiedy przeczytasz wszystkie książki, będziesz mądrzejszy ode mnie.

– Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.

– O nie! – zaprzeczył czarodziej. – Tak muślą tylko ci, którym nie che się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli  się postarasz , możesz stać się o wiele mądrzejszy.  Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł , zajął jego miejsce w zamku  i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść i uczyć się.

  1. Rozmowa dotycząca treści opowiadania :

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania np.:  Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja? Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę? Co zrobił rybak?, Jak zakończyła się ta historia ?, Dlaczego powinno się czytać ksiązki?, Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?, Do czego służą książki?.

  1. „Co możemy robić w pochmurne dni” – zabawa ruchowa; opowieść ruchowa. Dzieci ruchem pokazują, jak można spędzić czas w pochmurne dni.

Karta pracy nr 1, 2 (dla 6 latków) – przy karcie nr 2 wykorzystujemy tylko materiały potrzebne do karty 1 – resztę zostawiamy

Karta pracy nr 3, 4( dla 5 latków)

Dziękujemy Gabrysi za nadesłane zdjęcia. Gabrysiu! Bardzo , bardzo piękne prace nadesłałaś, jesteś bardzo pracowita.

Skip to content