• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 26

TEMATYKA TYGODNIA : TAJEMNICE KSIĄŻEK.

TEMAT DNIA: JAKIE KSIĄŻKI LUBIMY?

Pozdrawiamy wszystkie Nasze Kochane Pracusie, które nadal sumiennie wykonują  prace w domu.  Cieszymy się, że możemy widzieć Nasze dzieci uśmiechnięte, radosne i pełne zaangażowania. Bardzo tęsknimy za spotkaniami w przedszkolu. Czekamy na kolejne Wasze zdjęcia, dzięki którym mamy okazję Was widzieć. Ściskamy Was, mocno!

 Wasze Panie     

   

  1. ,,Co to jest?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,

taki piękny, kolorowy.

Będzie ci potrzebna ona,

najlepsza będzie biała,

ale może być i czerwona.

Na niej namalujesz lub narysujesz,

co tylko chcesz,

a potem możesz wyciąć

każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

Czyta ją mama, czyta i tata często w obrazki jest bogata.

Dużo liter na każdej stronie, są historie o królu na tronie.

Są też wiersze rymowane,

najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

Zanim zaczniesz czytać książkę,

najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,

patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,

czy jest tam rysunek samochodu?

Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka, to właśnie jest… (okładka)

 

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

  1. „Jakie książki lubimy?” – rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu. Dzieci oglądają książki zgromadzone w swojej domowej biblioteczce. Razem z rodzicami omawiają tematykę zgromadzonych książek. Rodzic tłumaczy, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania (pokazuje taką książkę), opowiadać długą historię (pokazuje taką książkę) lub mogą być napisane wierszem (pokazuje taką książkę). Dzieci mówią, jakie książki lubią najbardziej, kto najczęściej czyta im książki. Po kolei opowiadają, jaka jest ich ulubiona książka, próbują wymienić jej tytuł i bohaterów.

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

 

  1. Słuchanie wiersza ,,Mole książkowe” i rozmowa na temat jego treści.

,,Mole książkowe” Dominika Niemiec

Otwieram książkę, jedna chwilka

i już jestem w innym świecie.

W wyobraźni staję się piękną królewną

lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.

Każda książka roztacza przede mną

świat niezwykły, wspaniały.

Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,

rozdział od deski do deski… czyli cały.

Rodzice doskonale rozumieją

mój zachwyt nad książkami,

bo tak jak ja są zwyczajnie

książkowymi molami.

 

Pytania do wiersza:

  • O jakim przedmiocie był wiersz?
  • W kogo zamienia się dziewczynka, czytając książkę?
  • Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki?
  • Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami?
  • Co to znaczy czuć zachwyt?
  • Co to znaczy „przeczytać coś od deski do deski”?
  • Kto to jest „mol książkowy”?
  • Czy lubicie czytać książki?
  • Czy są takie książki, którymi jesteście zachwyceni?

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

 

  1. „Czego można użyć do zabawy w księżniczkę, a czego do zabawy w rycerza?” – praca z KP2.30. Przed wykonaniem kary pracy dzieci rozmawiają o tym, jakie przedmioty codziennego użytku wykorzystują w swoich zabawach. Opowiadają o tym, co może posłużyć do zabawy w księżniczkę, a co – w rycerza.(załącznik nr 1)

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

  1. Posłuchajcie piosenki ,,Mole książkowe” Przeboje Kulfona i Moniki.

https://www.youtube.com/watch?v=Ep2bb4M7llc

Skip to content