Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 29
TEMATYKA TYGODNIA : TAJEMNICE KSIĄŻEK.
TEMAT DNIA: W KSIĘGARNI.
- „Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji i zabawy dydaktycznej ( załącznik nr 1, 2, 3, 4, 5).
Rozkładamy przed dziećmi produkty i przedmioty: jabłka, ogórki, mleko, trzy różne książki, ciasto, babeczki, rogalik, kwiat cięty, kwiat doniczkowy. Rodzic mówi : Leżą tutaj produkty, które można kupić w różnych sklepach, posegregujmy je na cztery różne grupy. Dzieci próbują podać nazwy sklepów, w których można kupić dane produkty (sklep spożywczy, księgarnia, cukiernia, kwiaciarnia). Dzieci głośno przeliczają produkty w każdej obręczy. Rodzic pyta dzieci: Czy byliście kiedyś w księgarni? Jakie książki tam kupowaliście? Co jeszcze, poza książkami, można kupić w księgarni?
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
https://chomikuj.pl/ANNAK911/Obrazki-kolor/Biblioteka*2c+ksi*c4*99garnia (ilustracje)
- „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic tłumaczy dzieciom, że aby coś kupić, potrzebujemy pieniędzy. Proponujemy dzieciom wykonanie własnych banknotów. Dzieci z kolorowych papierów wycinają prostokąty. Umawiamy się z dziećmi, że prostokąty w kolorze czerwonym – to banknoty o najwyższym nominale, prostokąty w kolorze niebieskim – to banknoty o średnim nominale, a prostokąty w kolorze żółtym – to banknoty o najniższym nominale. Dzieci wycinają dowolną ilość prostokątów (minimum po trzy) w tych trzech kolorach.
Potem mówimy :
- Podnieście banknot, który ma największą wartość. Dzieci podnoszą czerwony prostokąt i kładą go przed sobą.
- Podnieście banknot, który ma najniższą wartość. Dzieci podnoszą żółty prostokąt, kładą przed sobą
- Podnieście banknot, który ma wartość większą od banknotu żółtego, ale mniejszą od czerwonego. Dzieci podnoszą niebieski banknot, kładą przed sobą.
- Wyobraźcie sobie, że to są prawdziwe pieniądze, za które możecie coś kupić. Zamknijcie oczy… Przenosimy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery. Kupujemy jedną książkę , o dużej wartości i dwie książki o średniej wartości oraz jedną książkę o najniższej wartości nominale.
- Otwórzcie oczy i spróbujcie położyć przed sobą prostokąty w odpowiednich kolorach.
- Policz ile masz prostokątów z każdego koloru, a potem spróbuj policzyć wszystkie prostokąty razem.
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
3.,,Postacie z bajek” – gra memory.
Wydrukuj i wytnij obrazki potrzebne do gry. Zaproś do gry mamę, tatę, babcię, dziadka lub rodzeństwo. Dzieci układają karty lewą stroną ku górze i zaczynają grę. Każdy uczestnik po kolei odkrywa dwie wybrane przez siebie karty. Jeśli odkryło karty dotyczące tej samej bajki (np. Kopciuszek) zabiera je i może wykonać jeszcze jeden ruch. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
Dzieci 4 – letnie mają podobną grę memory w Wyprawce – karta nr 46.
https://dynio.pl/siostry-kraina-lodu-puzzle-2w1-memo-p-553.html
4.,,Policz, ile książek jest na półce” – wykonanie karty pracy (załącznik nr 10).
https://panimonia.pl/2020/04/22/dzien-ksiazki-film-inspiracje-karty-pracy/