• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 29

TEMATYKA TYGODNIA : TAJEMNICE KSIĄŻEK.

TEMAT DNIA: W KSIĘGARNI.

 

  1. „Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji i zabawy dydaktycznej ( załącznik nr 1, 2, 3, 4, 5).

Rozkładamy przed dziećmi produkty i  przedmioty: jabłka, ogórki, mleko, trzy różne książki, ciasto, babeczki, rogalik, kwiat cięty, kwiat doniczkowy. Rodzic mówi : Leżą tutaj produkty, które można kupić w różnych sklepach, posegregujmy je na cztery różne grupy. Dzieci próbują podać nazwy sklepów, w których można kupić dane produkty (sklep spożywczy, księgarnia, cukiernia, kwiaciarnia). Dzieci głośno przeliczają produkty w każdej obręczy. Rodzic pyta dzieci: Czy byliście kiedyś w księgarni? Jakie książki tam kupowaliście? Co jeszcze, poza książkami, można kupić w księgarni?

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

https://chomikuj.pl/ANNAK911/Obrazki-kolor/Biblioteka*2c+ksi*c4*99garnia (ilustracje)

  1. „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic tłumaczy dzieciom, że aby coś kupić, potrzebujemy pieniędzy. Proponujemy dzieciom wykonanie własnych banknotów. Dzieci z kolorowych papierów wycinają prostokąty. Umawiamy się z dziećmi, że prostokąty w kolorze czerwonym – to banknoty o najwyższym nominale, prostokąty w kolorze niebieskim – to banknoty o średnim nominale, a prostokąty w kolorze żółtym – to banknoty o najniższym nominale. Dzieci wycinają dowolną ilość prostokątów (minimum po trzy) w tych trzech kolorach.

Potem mówimy :

  • Podnieście banknot, który ma największą wartość. Dzieci podnoszą czerwony prostokąt i kładą go przed sobą.
  • Podnieście banknot, który ma najniższą wartość. Dzieci podnoszą żółty prostokąt, kładą przed sobą
  • Podnieście banknot, który ma wartość większą od banknotu żółtego, ale mniejszą od czerwonego. Dzieci podnoszą niebieski banknot, kładą przed sobą.
  • Wyobraźcie sobie, że to są prawdziwe pieniądze, za które możecie coś kupić. Zamknijcie oczy… Przenosimy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery. Kupujemy jedną książkę , o dużej wartości i dwie książki o średniej wartości oraz jedną książkę o najniższej wartości nominale.
  • Otwórzcie oczy i spróbujcie położyć przed sobą prostokąty w odpowiednich kolorach.
  • Policz ile masz prostokątów z każdego koloru, a potem spróbuj policzyć wszystkie prostokąty razem.

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

3.,,Postacie z bajek” – gra memory.

Wydrukuj i wytnij obrazki potrzebne do gry. Zaproś do gry mamę, tatę, babcię, dziadka lub rodzeństwo. Dzieci układają karty lewą stroną ku górze i zaczynają grę. Każdy uczestnik po kolei odkrywa dwie wybrane przez siebie karty. Jeśli odkryło karty dotyczące tej samej bajki (np. Kopciuszek) zabiera je i może wykonać jeszcze jeden ruch. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.

Dzieci 4 – letnie mają podobną grę memory w Wyprawce – karta nr 46.

https://extraklocki.pl/zabawki/puzzle/mix-2w1-3w1-4w1/puzzle-90603-puzzle-2w1-memory-ksiezniczki-zakochana-sniezka.html

 

https://dynio.pl/siostry-kraina-lodu-puzzle-2w1-memo-p-553.html

 

4.,,Policz, ile książek jest na półce” – wykonanie karty pracy (załącznik nr 10).

           https://panimonia.pl/2020/04/22/dzien-ksiazki-film-inspiracje-karty-pracy/

Skip to content