Przedszkole ONLINE – Grupa I – 30
Witajcie 🙂
1. Dziś na początek ćwiczenia dźwiękonaśladowcze przy wierszyku Co mówią zwierzęta.
Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce?– Kle kle kle
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? — Kum kum kum
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? — Kwa kwa kwa
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? — Miau miau miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? — Ko ko ko
Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku? — Ku ku kukuryku
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? — Mee mee mee
Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu? — Mu mu mu
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? — Kra kra kra
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? — Hau hau hau
Co mówi baran, gdy jeść mu się chce? — Bee bee bee
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? — Nic! Przecież ryby nie mają głosu.
Poproś dziecko, aby naśladowało dźwięki wydawane przez zwierzęta.
2. Przypomnijmy sobie teraz zabawę muzyczno- ruchową Jestem muzykantem
3. Posłuchajcie opowiadania A. Świrszczyńskiej Piosenka wesołych bocianów.
Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:
– Kle, kle, kle ! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Chmura odpowiedziała:
Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się:
– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce.
Wygląda Marysia oknem.
– Kto o mnie pyta?
– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby Ci podziękować.
– A za co podziękować?
– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.
No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.
Była to piosenka wesołych bocianów.
Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.
Porozmawiajcie na temat opowiadania:
- Kogo szukały bociany?
- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?
- Za co chciały podziękować?
- W jaki sposób podziękowały Marysi?
4. Zabawa z wykorzystaniem tekstu wierszyka.
Muzyka, muzyka to nie tylko śpiew słowika – poproś dziecko, aby wymawiało tekst ze złością, ze strachem, ze smutkiem, z radością.
5. Pokolorujcie wybrany instrument.