Przedszkole ONLINE – Grupa I – 33
Dzień dobry 🙂
1. Na samym początku zapraszamy Was do wiosennej wyprawy na łąkę – wykonamy kilka ćwiczeń logopedycznych.
Wszystkie te ćwiczenia powtarzamy min. 3 razy. Zwracamy uwagę na postawę ciała – dziecko powinno być wyprostowane, broda równolegle do kolan, tzn. głowa nie może być opuszczona ani uniesiona zbyt mocno, usta szeroko otwarte.
- Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe.
- Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg
- Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika ust.
- Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
- Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
- Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.
2. Skoro nasz aparat mowy już świetnie rozgrzany czas na ćwiczenia naszego ciała – proponujemy zabawę ruchową „Fruwające motyle”.
Wróżka zamieniła Przedszkolaki w motylki, które wyfrunęły na łąkę:
3. Drodzy Rodzice, kochane Przedszkolaki, teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie piosenki.
W zielonych sukienkach
po zielonej trawie
tańczyły dwie żabki
na żabiej zabawie.
Ref.: Kum-kuma-kum,
rech-rechu-rech
Słychać żabi śpiew x2
Skakały po łące
i pływały w stawie.
Przyglądał się księżyc
tej żabiej zabawie.
Ref.: Kum-kuma-kum,
rech-rechu-rech
Słychać żabi śpiew x2
Tańczyły śpiewały
do samego rana.
Schowały się w trawie
na widok bociana.
Ref.: Kum-kuma-kum,
rech-rechu-rech
Słychać żabi śpiew x2
Porozmawiajcie na temat treści piosenki:
– Jak były ubrane żabki?
– Co robiły żabki w piosence?
– Jaki głos wydawały żabki?
4. Zabawa przy piosence.
Przy zwrotkach dziecko naśladuje ruchy żabek skacząc po pokoju – łące. Podczas refrenu staje i próbuje śpiewać refren z rodzicem.
5. Jeśli macie jeszcze troszkę siły zachęcamy do kolorowanki tematycznej.

Na dzisiaj to już wszystko. Zapraszamy jutro na kolejne wiosenne zabawy na łące!
Ściskamy Was mocno i pozdrawiamy ! 🙂