• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 34

Temat zajęć: Na łące – rozwój żaby.

Na początek trochę rozgrzewki przy znanych już ćwiczeniach muzycznych:

Poniżej ilustracja przedstawiająca cykl życia żaby, przyjrzyjcie się uważnie a dowiecie się jaką długą drogę musi przejść, aby stać się dorosłą żabą.

A poniżej jako ciekawostka rozwój motyla:

Zapraszamy Was teraz na rozwiązywanie zagadek B. Gawrońskiej dotyczącej mieszkańców łąki:

  1. Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana

do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana. (żaby)

 

  1. Zbiera miód z kwiatków wśród łąk i pól.

Kiedy użądli, sprawi ci ból. (pszczoła)

 

  1. Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

 

  1. O nocleg nie prosi, wędruje po świecie,

Bo swój domek nosi na własnym grzbiecie. (ślimak)

 

  1. Choć są bardzo małe, pracują wytrwale.

Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. (mrówki)

 

  1. Powrócił do nas z dalekiej strony.

Ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

 

  1. Lata nad łąką w czerwonej kapotce,

A na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

 

  1. Zapewne znacie takiego konika,

Choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka. (konik polny)

 

Poniżej link do gry sudoku o mieszkańcach łąki:

https://view.genial.ly/5eb93f0d8a39780d0f676404?fbclid=IwAR3urzRmnWjhJOOuRUXAUP7eDEjn0DoMduGHmLpFSxXs1SHdahPzxK2dcm0

„Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.

Jest piękna pogoda, świeci słonko – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, podnoszą ręce do góry i wykonują szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dzieci wstają. Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dzieci wykonują obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo. Zajączki skaczą po łące – dzieci mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).

Żabki pływają w jeziorze – dzieci mówią: kum, kum, a potem robią dwa przysiady (dzieci robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dzieci mówią: pi, pi, pi, a potem biegają z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy – dzieci idą z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymują się, wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówią: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dzieci mówiąc: szu, szu, szu, kołyszą na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dzieci kucają i rytmicznie uderzają rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dzieci siadają w siadzie skrzyżnym na dywanie.

 

Zadania do wykonania dla 6 latków:

Piszę i Liczę strona 67.

Karta pracy cześć 4 strona 8.

Zadania do wykonania dla 5 latków:

Skip to content