Przedszkole ONLINE – Grupa III – 36
Witajcie Kochani!
Jak Wam minął weekend? Czy udało się powędrować gdzieś na łąkę lub do lasu? Pewnie zobaczyliście tam wielu znanych już Wam mieszkańców i rozpoznaliście wiele znanych roślin.
A w tym tygodniu porozmawiamy o różnych zawodach….
Ale na początek oczywiście gimnastyka.
Przypomnijmy zabawę „Duży i mały skok”
Czy wiecie, co to jest zawód? Oczywiście, to taki zbiór umiejętności i czynności, które wykonuje dorosły człowiek, a których uczy się
w odpowiednich szkołach.
Czy zastanawialiście się kiedyś, jaki zawód Wam się podoba, albo kim chcielibyście zostać, gdy dorośniecie?
Na początek posłuchajcie pewnego opowiadania:
„I ja też urosnę” – opowiadanie Cz. Janczarskiego

W nocy padał deszcz.
– Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na grządce, trawy i chwasty…Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał na trawie koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero gdy lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu. Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć. To i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym być taki Duży Niedźwiedź z lasu…”. Stanął niedźwiadek na środku trawnika.
– Rech, rech, rech – usłyszał koło siebie. „To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć…”.
Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki. Miś stanął na czubkach łapek i zawołał:
– Zosiu, Zosiu ja urosłem!
-Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki Ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś…
I taki to sposób miał miś na to, by urosnąć….Podobało Wam się opowiadanie?
Odpowiedzcie, proszę na pytania
– Dlaczego rzodkiewka, trawa
i chwasty urosły na grządce?
– Co zrobił Uszatek, kiedy zaczął
padać deszcz?
– Czy Uszatek urósł na deszczu?
– Co rośnie dzięki deszczowi?
A my, jak rośniemy? Pokażcie, proszę po kolei, różne etapy rozwoju człowieka: gdzie jest noworodek, niemowlę, przedszkolak, uczeń, młodzież, dorosły?
Czy wiecie:
– Dlaczego rośniemy?
– Co wpływa na nasz wzrost?
– Czego uczymy się wraz z wiekiem?
Porozmawiajcie o tym z Rodzicami.

A teraz posłuchajcie piosenki i spróbujcie pokazać ruchem treść piosenki i jej rytm / np. klaszcząc, skacząc lub w inny, dowolny sposób
A teraz zapraszamy do zabawy z Mamą lub Tatą
„A ja rosnę i rosnę” – zabawa naśladowcza; włączamy muzykę ( piosenka powyżej), w trakcie której poruszacie się swobodnie; na hasło będziecie się poruszali w inny sposób, np: na hasło – Niemowlę! – raczkujecie; na hasło – Przedszkolak! – podskakujecie; na hasło – Uczeń! – maszerujecie naśladując dźwiganie plecaka;
I jak poszło? Doskonale!
Zapraszamy teraz do zabawy „Kim będę, jak dorosnę”
Popatrzcie, proszę na ilustracje i ruchem naśladujcie wybrany zawód,
a zadaniem Rodziców jest odgadnięcie, jaki zawód pokazujecie. Dobrej zabawy!:))
A na koniec jeszcze zadanie:
Poproście Mamę lub Tatę, aby odczytali napisy, a Wy pokażcie, proszę odpowiedni obrazek
Rodzic czyta nazwę zawodu, dziecko wskazuje obrazek

I to już koniec naszego dzisiejszego spotkania!
Do zobaczenia jutro!
Pozdrawiamy serdecznie Was i Wasze Rodzinki!
P.S. Serdeczności ślemy do Boryska, Marcelka i Franka którzy tak chętnie dzielą się z nami swoimi zabawami i pięknie wykonanymi zadaniami :)))Jesteście WSPANIALI!!!:))