Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 37
TEMATYKA TYGODNIA : WRAŻENIA I UCZUCIA.
TEMAT DNIA: CO ZROBIĆ, GDY CHCE MI SIĘ PŁAKAĆ ?
Dzień dobry ?
Dziś zaczynamy dzień od piosenki:
- Słuchanie piosenki i nauka metodą ze słuchu : ,,Piosenka o beksie” –
I.
Czeka nas dzisiaj nie lada gratka,
bo w tej piosence będzie zagadka:
Jak się nazywa osoba,
która płacze jak ciemna chmura?
Płacze, gdy każą umyć jej szyję,
płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa;
jak się nazywa? Beksa!
REF. Beksa to jest taka dama,
co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle,
beksa ciągle mówi „be!”
Beksa to jest taka pani,
co się nie uśmiechnie za nic;
nie ma mowy, nie, nie, nie
beksa ciągle mówi „be!”
II.
Czeka nas dzisiaj trudne zadanie:
jak wygnać z beksy to jej płakanie.
Jaką tu radę znaleźć dla beksy,
uśmiech tu jest najlepszy.
Bekso, spróbuj, a zobaczysz,
ile uśmiech w życiu znaczy:
tylko ten się czuje źle,
kto bez przerwy mówi „be!”
Bekso, nie rób takiej miny,
bo się w końcu obrazimy;
bekso, tak prosimy cię,
przestań wreszcie mówić „be!”
REF. Beksa to jest taka dama,
co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle,
beksa ciągle mówi „be!”
Beksa! Beksa! Beksa! Beksa! Be – ksa!
Beksa to jest taka dama,
co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle,
beksa ciągle mówi „be!”
III.
Bekso, nie rób takiej miny,
bo się w końcu obrazimy;
bekso, tak prosimy cię,
przestań wreszcie mówić „be!
Przestań wreszcie mówić „be!
Przestań wreszcie mówić „be!
Przestań wreszcie mówić, be!
- „„Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza oraz słów piosenki Piosenka o beksie.
Michał Jankowiak ,,Beksa”
O poranku beksa mała,
Wstała z łóżka i płakała,
Zanosiła się, beczała,
Łzami buzię zalewała.
Rano poszła do przedszkola,
Oczy szklane, mamę woła,
Teraz z beksą płacze lala,
Z lalą, łka już cała sala.
Na boisku też biadoli,
Od zabawy płacz już woli,
Nikt z mazgajem się nie bawi,
Tej ciamajdy nikt nie trawi.
Wieczorami siedzi w domu,
Nie pokaże się nikomu,
Woli płakać w swym pokoju,
Pozostawać w złym nastroju.
Wyszła w końcu na podwórko,
Tam znalazła ptasie piórko,
Piórkiem się po głowie drapie,
Łza za łzą ze szczęścia kapie.
http://wierszykidladzieci.pl/jankowiak/beksa.php
Pytania:
- Z jakiego powodu czasem płaczecie?
- Co robią wtedy wasi rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek?
- Czy radzicie sobie z płaczem?
- Kiedy przestajecie płakać?
- Co lub kto wam w tym pomaga?
- Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny?
- Kiedy? Dlaczego?
- Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu?
- Jak my możemy pomóc takiej osobie?
- Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
- „Rozśmieszamy płaczącego” – wykonywanie rozweselających okularów. Dzieci odrysowują z szablonu znajdującego się w załączniku lub samodzielnie wykonanego okulary, wycinają je, ozdabiają, kolorują. Doklejają jakieś śmieszne elementy: krzaczaste brwi, długi nos, zwisające serpentyny. (załącznik 1,2,3)
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
Pozdrawiamy i przesyłamy uściski?
Pani Monika i Pani Iza