• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 38

Temat dnia : Skąd się biorą łzy?

Zapraszamy na krótką poranną rozgrzewkę :

Matematyczne dylematy” – dzielenie po ileś, dzielenie po równo. Rodzic rozkłada przed sobą stos kół – wyjaśnia, że to ciasteczka, które się pieką. Prosi dziecko, by rozdało sprawiedliwie ciasteczka. Okazało się, że jest więcej niż po jednym dla każdego, ale mniej niż po dwa. Dziecko  próbują rozwiązać sytuację problemową. (Uwaga! Jest wiele rozwiązań – rozdać tylko po jednym, znaleźć jakiś klucz, komu dać dwa, podzielić część ciastek na pół itd.).

 „Co się ze mną dzieje?” – Postarajcie  się odpowiedzieć na pytanie, co się dzieje w naszym organizmie, gdy jest nam smutno. Dziecko próbuje określić, co się dzieje z ich ciałem. Mówią np. Czuję coś w gardleJest mi zimno / gorącotrzęsę siętrzęsie mi się brodapłyną mi łzypojawia się katar.

 „Łzy” – swobodne wypowiedzi dzieci na temat tego, po co są łzy i skąd się biorą.

CIEKAWOSTKI :

  • Łzy to substancja nawilżająca i oczyszczającą, która chroni oko przed zarazkami.
  • Łzy składają się głównie z wody, niewielkiej ilości soli oraz substancji bakteriobójczych. Bez niej nos czy gałki oczne stałyby się łatwym wejściem do naszego organizmu dla groźnych bakterii.
  • Nad oczami znajdują się dwa gruczoły, które nieustannie produkują łzy. Stamtąd łzy spływają kanalikami, a ich nadmiar jest odprowadzany do nosa. Dlatego gdy płaczemy, musimy wydmuchać nos.
  • Gdy oko zostaje podrażnione, łez jest tak dużo, że kanaliki nie nadążają ich odprowadzać. Oczy łzawią, na co nie mamy żadnego wpływu.
  • Więcej łez jest produkowanych również wtedy, gdy są wynikiem naszych myśli czy wspomnień.
  • Płacz jest nam czasem bardzo potrzebny, działa pozytywnie na organizm: obniża ciśnienie krwi, dotlenia mózg, powoduje spadek napięcia emocjonalnego. Niektórzy uważają płacz za oznakę słabości, inni doceniają wrażliwość płaczących. Niewątpliwie jednak płacz jest naturalną reakcją naszego organizmu.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Dziś zabawimy się i poćwiczymy z kręglem lub klockiem.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Posłuszne kręgle.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, trzymając kręgiel w ręce. Na mocne uderzenie w bębenek lub w stół zatrzymuje się i manipuluje kręglem: podaje sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu,za plecami, pod kolanami; podrzuca i łapie

  1. Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód.

Dziecko w siadzie prostym, kręgiel trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

  1. Skręty Na prawo, na lewo.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma kręgiel na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuj kilka rzutów i chwytów kręglami.

  1. Skrętoskłony Witamy stopy.

Dziecko w siadzie rozkrocznym, kręgiel trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, kręgiel trzyma obiema rękami).=

5. Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle.

Dziecko leży na brzuchu, trzyma kręgiel w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; ogląda kręgiel, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

  1. Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie.

Dziecko leży na plecach, trzyma kręgiel w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznosi obie ręce i nogi – dąży do spotkania nóg z kręglem; potem powraca do pozycji wyjściowej.

  1. Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk.

Dziecko leży na plecach, kręgiel trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje kręgiel do rąk za głową i powraca do siadu. Ponownie wkłada kręgiel pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.

  1. Bieg Postaw kręgle.

Dziecko biega z kręglem w różnych kierunkach przy akompaniamencie klaskania. Podczas przerwy w grze stawia kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

  1. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy.

Dziecko w siadzie prostym podpartym, kręgiel ma pomiędzy stopami (pionowo). Krąży obunóż w prawo i w lewo.

− Wałkuje kręgle raz jedną, raz drugą stopą.

– W siadzie podpartym – chwyta stopami kręgiel i podnosi go do góry.

  1. Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem.

Dziecko, w rytmie klaskania, spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy w klaskaniu zatrzymuje się, słucha rytmu wyklaskanego przez rodzica starając się go zapamiętać, a następnie wystukuje ten rytm, uderzając kręglem o podłogę.

  1. Zabawa uspokajająca Marsz

Dziecko maszeruje po obwodzie dywanu.

 „Poprawiacz nastroju” – praca techniczna z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Przygotujcie kolorowe kartki z bloku technicznego oraz różnorodne materiały, np. rolki po papierze toaletowym, słomki, patyki, brokat, farby, plastelina, kleje, kawałki krepiny, skrawki materiałów. Zadaniem dzieci jest stworzenie czegoś, co poprawia humor. Dorosły nie określa, że musi to być praca płaska albo przestrzenna, czy ma to być maszyna, czy czarodziejski przedmiot – panuje dowolność. Zadanie rozbudza twórcze myślenie i kreatywność. Dzieci prezentują swoje pomysły i  opowiadają, w jaki sposób polepszają one humor.

„ Kółko graniaste” zabawa. Zróbcie z rodziną małe koło i bawcie się wspólnie.

Pokoloruj  zgodnie z kodem

 

Skip to content