Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 38
TEMATYKA TYGODNIA : WRAŻENIA I UCZUCIA.
TEMAT DNIA: CIEMNOŚĆ JEST NIEZWYKŁA.
Witajcie Kochani ?
- „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie, przeczytajmy wiersz.
,,Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” Ewa Szelburg-Zarembina
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
Pytania do tekstu:
– Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać?
– Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?
– Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju?
– Czy to jest miłe? Dlaczego?
– Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju?
– Dlaczego?
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
2.„Straszydło” – porozmawiajmy z dziećmi o tym, czego się boją, co im pomaga przezwyciężyć strach. Wspólnie wymyślcie, jak może wyglądać strach. Następnie wykonajcie swojego ,,Stworka – potworka”. Możecie go namalować farbami plakatowymi lub wykonać szablon ,,straszydła”, następnie wyciąć go i ozdobić plasteliną, kolorowym papierem, gazetą bądź dostępnymi w domu materiałami.(4-latki korzystają z Wyprawki – karta 49)
Możecie się zainspirować podanymi wzorami
Po wykonaniu pracy dzieci kończą zdanie: ,,Moje Straszydło jest straszne, bo…”
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
- ,,Piosenka o beksie” – utrwalenie słów i melodii piosenki.
- „Figurki” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się w rytm utworu Bolero Maurice’a Ravela. W trakcie trwania utworu rodzic zatrzymuje nagranie i mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Zadaniem dziecka jest przybranie wymyślonej pozy i zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund. Po chwili rodzic ponownie włącza muzykę, a dzieci dalej poruszają się w rytm muzyki.
,,Bolero” Maurice Ravel
Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.
5.,,Franklin boi się ciemności” obejrzyjcie film lub posłuchajcie czytanej bajki. Ciekawe, czy Franklinowi udało się pokonać strach przed ciemnością?
lub
https://www.youtube.com/watch?v=76WPo3ohQng
6.,,Dorysuj drugą połowę stworka” – policz kratki, rysuj kolejne elementy.
Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek – link.
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH STRASZYDEŁ?
Wasze Panie