• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 38

TEMATYKA TYGODNIA : WRAŻENIA I UCZUCIA.

TEMAT DNIA: CIEMNOŚĆ JEST NIEZWYKŁA.

Witajcie Kochani ?

  1. „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny.

Porozmawiajmy  z dzieckiem  na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie, przeczytajmy  wiersz.

,,Ciemnego pokoju nie trzeba się bać”   Ewa Szelburg-Zarembina

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,

bo w ciemnym pokoju czar może się stać…

Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,

lampa Aladyna czasem się świeci…

Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek

spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…

Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno

zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…

Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,

opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,

a wysoka czapla chodzi wciąż po desce

i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?

 Pytania do tekstu:

– Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać?

– Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?

– Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju?

– Czy to jest miłe? Dlaczego?

– Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju?

– Dlaczego?

 Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

2.„Straszydło” –  porozmawiajmy  z dziećmi o tym, czego się boją, co im pomaga przezwyciężyć strach. Wspólnie wymyślcie,  jak może wyglądać strach. Następnie wykonajcie swojego ,,Stworka – potworka”. Możecie go namalować farbami plakatowymi lub wykonać szablon ,,straszydła”, następnie  wyciąć go i ozdobić  plasteliną, kolorowym papierem, gazetą bądź dostępnymi w domu materiałami.(4-latki korzystają z Wyprawki – karta 49)

Możecie się zainspirować podanymi wzorami

Po wykonaniu pracy dzieci kończą zdanie: ,,Moje Straszydło jest straszne, bo…”

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

  1. ,,Piosenka o beksie” – utrwalenie słów i melodii piosenki.

 

  1. „Figurki” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się w rytm utworu Bolero Maurice’a Ravela. W trakcie trwania utworu rodzic zatrzymuje nagranie i mówi:  Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Zadaniem dziecka jest przybranie wymyślonej pozy i zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund. Po chwili rodzic ponownie włącza muzykę, a dzieci dalej poruszają się w rytm muzyki.

,,Bolero” Maurice Ravel

 

Plac zabaw – Czterolatek – Przewodnik metodyczny cz. 2.

5.,,Franklin boi się ciemności” obejrzyjcie film lub posłuchajcie czytanej bajki. Ciekawe, czy Franklinowi udało się pokonać strach przed ciemnością?

https://chomikuj.pl/stare_bajki/Dla+najm*c5*82odszych/Franklin/20.+Franklin+boi+sie+ciemno*c5*9bci,234874957.avi(video) 

lub

https://www.youtube.com/watch?v=76WPo3ohQng

6.,,Dorysuj drugą połowę stworka” – policz kratki, rysuj kolejne elementy.

Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek – link.

 

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH STRASZYDEŁ?

Wasze Panie

Skip to content