Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 40
TEMATYKA TYGODNIA : WRAŻENIA I UCZUCIA.
Dzień dobry Przedszkolaki ? Wczorajsze prace wyszły Wam rewelacyjnie ! Przed nami ostatni dzień pracy w tym tygodniu. Jesteście gotowi? A więc zaczynamy! Przed rozpoczęciem zadań zapraszamy na krótką gimnastykę:
1. ,,Zabawy z Pipi” – zabawy ruchowe.
2. Posłuchajcie uważnie opowiadania o Łukaszu i jego babci ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” Renaty Piątkowskiej.
,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” (fragment)
Renata Piątkowska
– No, Łukasz, co z tobą? – Babcia podeszła do wnuczka, który zwinął się w kłębek na kanapie, i pogłaskała go po głowie.
– Babciu, przecież ty wiesz, że ja się nauczyłem tego wiersza. Umiałem go! Jeszcze wczoraj mówiłem go z pamięci bez jednego błędu!
– To prawda – przyznała babcia.
– No widzisz. A na występie, gdy przyszła moja kolej, wszystko zepsułem.
Początkowo szło mi nawet dobrze. Gdy powiedziałem jedną linijkę, zaraz wiedziałem, jak zaczyna się następna. Aż doszedłem do miejsca, w którym Słoń Trąbalski pozapominał imiona swoich dzieci, żony, a nawet własne. Wybrał się więc do doktora, adwokata, szewca i rejenta, lecz nie pamiętał, o co mu chodzi.
Powiedziałem słowa: „Dobrze wiedziałem, lecz zapomniałem, może kto z panów wie, czego chciałem?”. I tu koniec. Nie wiedziałem, co dalej. Nie mogłem sobie przypomnieć, jak zaczyna się następna zwrotka. Zapomniałem, jak się nazywam.
W głowie miałem pustkę.
Widać było, że Łukasz bardzo przeżywa swój nieudany występ.
– Wiem, że nauczyłeś się tego wiersza, ale dopadła cię trema. To się zdarza nawet prawdziwym aktorom na scenie – pocieszała babcia.
– Nie wyszło mi z tym wierszem, ale największą przykrość zrobił mi Witek – rozżalił się Łukasz.
– A co on ma z tym wspólnego? – spytała babcia.
– Witek przepytywał mnie z tego wiersza przed występem, a potem siedział w pierwszym rzędzie i miał trzymać za mnie kciuki.
I kiedy na scenie zapomniałem, co mam dalej mówić, na sali zapadła cisza. Przeciągała się coraz bardziej, a ja byłem coraz bardziej przerażony. Szukając ratunku, spojrzałem na Witka. Myślałem, że może mi podpowie, jak zaczyna się następna zwrotka. A wtedy Witek zaczął się ze mnie śmiać. Pokazał na mnie palcem i zawołał:
– Mówi wiersz o zapominalskim słoniu, a sam zapomniał, jak ma być dalej.
Łukasz Trąbalski, zapominalski! Ha-ha-ha!
– Witek śmiał się głośno i złośliwie, a razem z nim cała sala.
Ten śmiech słyszałem nawet za kulisami. Nigdy mu tego nie zapomnę. Przyjaciel się tak nie zachowuje – stwierdził Łukasz z żalem.
– No cóż, jak mówi przysłowie, prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Ty, będąc w kłopocie, zawiodłeś się na swoim przyjacielu, ale nie zawsze tak bywa. Trudna sytuacja może być okazją, aby ktoś poznał nas z najlepszej strony.
Pytania do tekstu:
- Co mu się przytrafiło?
- Na czyją pomoc liczył Łukasz?
- Jak myślicie, jak się wtedy czuł?
- Która buzia, pasuje do Łukasza? (załącznik 1)
- Co oznacza przysłowie ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?”
- Co mogłoby pomóc poprawić nastrój Łukaszowi?
- Czy wy też kiedyś byliście w podobnej sytuacji?
ŹRÓDŁO: http://www.pp33koniczynka.dlaprzedszkoli.eu/index.php?m=strona&id=26

A teraz czas na piosenkę:
3. ,,Piosenka o beksie” – utrwalenie słów i melodii piosenki.
4.,,Labirynt uśmiechu” – znajdź odpowiednią drogę, aby wyjść z labiryntu, poruszaj się tylko po uśmiechniętych twarzach
5. Narysuj odpowiednie emocje – karta pracy
6.,,Takie same miny” – odszukaj takich samych emocji dzieci – karta pracy
7. A na koniec zapraszamy Was do wysłuchania muzyki. Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka.
Opowiedz to co sobie wyobraziłaś/eś. Możesz to namalować.
TO JUŻ WSZYSTKIE NASZE PROPOZYCJE DLA WAS W TYM TYGODNIU. DZIĘKUJEMY ZA WASZĄ WSPANIAŁĄ I WYTRWAŁĄ PRACĘ ORAZ ZA PIĘKNE ZDJĘCIA?
ŻYCZYMY WAM UDANEGO WEEKENDU I POZDRAWIAMY SERDECZNIE
Wasze Panie