• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 41

TEMATYKA TYGODNIA :

„ŚWIĘTO MAMY I TATY”

Witajcie 🙂

Dziś zaczynamy nowy tydzień naszych spotkań .

Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i czekacie na nowe zadania:))

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o waszych kochanych Rodzicach – więc zaczynajmy!!!!

 1.„Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” – nauka piosenki.

  1. Jak Tomek pomagał mamusi” B. Forma – opowiadanie

Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?

– Od dzisiaj będzie inaczej – postanowił.

Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju.

Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.

– Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło.

– Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

– Jakie prace wykonuje mama?

-Jak możecie jej pomóc?

-Jak możemy podziękować za jej wysiłek ?

3.”Co robi moja mama?” – zabawa pantomimiczna
Dzieci/ dorośli inscenizują prace wykonywane przez mamy za pomocą ruchu .

Osoby ,które nie pokazują , odgadują czynność np.
•Pierze,
•Gotuje,
•Sprząta,
•Bawi się ze mną,
•Robi zakupy,
•Przytula mnie i całuje,
•Czyta książeczki,
•Prasuje.

Osoby ,które nie pokazują , odgadują czynność.

4.”.Niedokończone zdania „– zabawa gramatyczna
Dzieci kończą czytane przez rodzica zdania :
•Moja mama ma na imię…
•Moja mama jest…
•Z mamą najbardziej lubię…
•Gdy mama jest smutna, to ja…
•W domu mama najczęściej…
•Mama lubi najbardziej…
•Mama najczęściej śmieje się, gdy…
•Pomagam mamie w…
•Mama jest zdenerwowana, gdy…
•Chciałabym (chciałbym) ofiarować mojej mamie…

5.”Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”- zabawa ruchowa

6.”Moja mama „– praca plastyczna

.Zadanie dzieci polega na uzupełnieniu brakujących elementów, tak aby powstał portret mamy – można wykorzystać rożne materiały i techniki plastyczne.

  1. Pokoloruj wyraz „ MAMA” –
Skip to content