Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 43
Temat dnia: „Moi rodzice „
Na początek dobrego dnia proponujemy Wam „Gimnastykę na wesoło”
A teraz postarajcie się rozwiązać zagadki :
Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej? (mama)
Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
I bardzo, bardzo go kochamy. (tata)
„Moi rodzice” – prosimy, abyście poszukali w domu zdjęć, na których jesteście wspólnie z Rodzicami, z najbliższymi z waszej rodziny. Powiedzcie jak ma na imię Mama i Tata. Porozmawiajcie na temat ulubionych, wspólnych zajęć z rodzicami. Wypowiedzcie się na temat swojej rodziny oraz okoliczności wykonania zdjęć. Nazwijcie członków swojej rodziny.
Wybierzcie wasze ulubione zdjęcie i wykonajcie kolorową ramkę. Możecie wybrać własny sposób na ozdobienie ramki, poproście rodzica o pomoc, naszkicujcie kształt ramki i wytnijcie. My proponujemy wam technikę wydzierania i naklejania, wydzierajcie kawałki kolorowego papieru i naklejacie na ramkę.
Pomagamy Rodzicom w codziennych obowiązkach.
Może porządki w szafie? Spróbujcie samodzielnie złożyć bluzki w swojej garderobie.
„Znajdź parę” – szukanie drugiej skarpetki do pary – poćwiczcie swoją spostrzegawczość.
Podczas posiłków – pomóżcie rodzicom nakryć do stołu – przypomnijcie zasady zachowania się przy stole. Pamiętajcie o dokładnym myciu rąk przed gotowaniem i jedzeniem !
Wycieranie luster i kurzy – to wspaniała gimnastyka ! Przy sprzątaniu może towarzyszyć Wam wesoła piosenka :
„Mama ma zmartwienie” Danuta Wawiłow – posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie…
Zrobiłam dla Niej teatrzyk,
a Ona wcale nie patrzy…
Przyniosłam w złotku orzecha,
a Ona się nie uśmiecha…
Usiądę sobie przy Mamie.
Obejmę Mamę rękami
i tak jej powiem na uszko:
„Mamusiu, moje Jabłuszko!
Mamusiu, moje Słoneczko!”.
Mama uśmiechnie się do mnie
i powie: „Moja córeczko!”.
Po przeczytaniu wiersza dorosły zadaje dzieciom pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była
mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?.
„Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. Dorosły prosi dzieci, by dokończyły zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce). Dzieci muszą wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).
Wykonaj karty pracy: ćw. grafomotoryczne –bukiet dla rodziców oraz pokoloruj obrazek wg kodu .

