• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 43

Temat dnia: „Moi rodzice „

Na początek dobrego dnia proponujemy  Wam „Gimnastykę na wesoło” 

A teraz postarajcie się rozwiązać zagadki :

Kto nas kocha tak jak nikt

i ochrania całym sercem?

I do kogo można przyjść

z każdym smutkiem jak najprędzej? (mama)

 

Wszystko zrobić potrafi w domu.

O tajemnicach nie powie nikomu.

Często z nim w piłkę nożną gramy

I bardzo, bardzo go kochamy. (tata)

 

„Moi rodzice” – prosimy, abyście poszukali w domu zdjęć, na których jesteście wspólnie z Rodzicami, z najbliższymi z waszej rodziny. Powiedzcie jak ma na imię Mama i Tata. Porozmawiajcie na temat ulubionych, wspólnych zajęć z rodzicami. Wypowiedzcie się na temat swojej rodziny oraz okoliczności wykonania zdjęć. Nazwijcie członków swojej rodziny.

Wybierzcie wasze ulubione zdjęcie i wykonajcie kolorową ramkę. Możecie wybrać własny sposób na ozdobienie ramki, poproście rodzica o pomoc, naszkicujcie kształt ramki i wytnijcie. My proponujemy wam technikę wydzierania i naklejania, wydzierajcie kawałki kolorowego papieru i naklejacie na ramkę.

 Pomagamy Rodzicom w codziennych obowiązkach.

Może porządki w szafie? Spróbujcie samodzielnie złożyć bluzki w swojej garderobie.

„Znajdź parę” – szukanie drugiej skarpetki do pary – poćwiczcie swoją spostrzegawczość.

Podczas posiłków – pomóżcie rodzicom nakryć do stołu – przypomnijcie zasady zachowania się przy stole. Pamiętajcie o dokładnym myciu rąk przed gotowaniem i jedzeniem !

Wycieranie luster i kurzy – to wspaniała gimnastyka ! Przy sprzątaniu może towarzyszyć Wam wesoła piosenka :

„Mama ma zmartwienie” Danuta Wawiłow – posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica

Mama usiadła przy oknie.

Mama ma oczy mokre.

Mama milczy i patrzy w ziemię.

Pewnie ma jakieś zmartwienie…

Zrobiłam dla Niej teatrzyk,

a Ona wcale nie patrzy…

Przyniosłam w złotku orzecha,

a Ona się nie uśmiecha…

Usiądę sobie przy Mamie.

Obejmę Mamę rękami

i tak jej powiem na uszko:

„Mamusiu, moje Jabłuszko!

Mamusiu, moje Słoneczko!”.

Mama uśmiechnie się do mnie

i powie: „Moja córeczko!”.

Po przeczytaniu wiersza dorosły  zadaje dzieciom pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była

mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?.

„Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. Dorosły  prosi dzieci, by dokończyły zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce). Dzieci muszą wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).

Wykonaj karty pracy: ćw. grafomotoryczne –bukiet dla rodziców  oraz pokoloruj obrazek wg kodu .

Skip to content