Przedszkole ONLINE – Grupa I – 44
Witajcie Kochani!
Dziś rozpoczynamy od ruchu, bo ruch to zdrowie 🙂
1. Gimnastyka z kwiatami.
Każde ćwiczenie powtarzamy kilka razy:
Chód baletnicy: dziecko maszeruje w rytm, który rodzic wyklaskuje, wspinając się na palcach jak baletnica, na hasło Obrót zmienia kierunek marszu.
Kwiatek rośnie- kwiatek więdnie: dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z tułowiem pochylonym do przodu i dłońmi opartymi o podłogę. Na hasło: Kwiatek rośnie– powoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej. Na hasło: Kwiatek więdnie powoli wraca do pozycji wyjściowej.
Kwiaty dla mamy: dziecko leży na brzuchu z nogami złączonymi. Unosząc ręce i głowę nad podłogą, wykonuje ruchy, jakby jedną ręką zrywało kwiatki i układało je w bukiet trzymany w drugiej ręce.
Zbieramy kwiaty: dziecko maszeruje po obwodzie koła z jednoczesnym przeliczaniem na głos kroków do sześciu, następnie zatrzymuje się, udaje że zrywa kwiatki na łące, wąchają wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami. Po chwili znowu maszeruje.
2. Dostrzeganie rytmu w ciągu kwiatków, kontynuowanie go.
3. Kwiaty dla mamy – porównywanie liczby kwiatów.
Rodzic przygotowuje cztery wazony (słoiczki) z kwiatami (mogą być to kwiaty z bibuły lub kwiaty z ogrodu/łąki, np. mlecze albo stokrotki).
Dziecko liczy ile jest wazonów.
Następnie liczy ile jest kwiatków w każdym wazonie: w pierwszym jeden, w drugim dwa, w trzecim trzy i w czwartym 4.
Przy każdym wazoniku dziecko, z pomocą dorosłego, układa odpowiednią liczbę nakrętek. Można wyjąć kwiaty z wazonu i obok każdego kwiatka, ułożyć nakrętkę, później kwiaty włożyć do wazonu i zostają same nakrętki, w ilości takiej jaka jest liczba kwiatów w wazonie.
Dziecko określa, w którym wazonie jest najwięcej kwiatów, a w którym najmniej.
4. Narysujcie po szarych, kropkowanych liniach drogi od kredek do kwiatków. Pokolorujcie je na kolory takie same jak kolory kredek.