Przedszkole ONLINE – Grupa II – 49
- Ćwiczenia artykulacyjne: ćwiczenia języka
„Niegrzeczne dziecko” – dzieci pokazują język tak, jak czasami, gdy są niegrzeczne.
„Kotek” – dzieci pokazują jak kot pije mleko: szybkie, krótkie ruchy języka w przód, do góry i do tyłu.
„Misie łakomczuszki” – dzieci starannie oblizują wargi przy szeroko otwartych ustach, tak jak misie oblizują się po zjedzeniu miodu. Język wolno krąży dookoła zaczynając raz od lewej, raz od prawej strony.
„Języczek – wędrowniczek” – prowadzący opowiada dzieciom, że języczek wybrał się na spacer. Język „wędrując” dotyka wargi górnej i dolnej, kącików ust, stara się sięgnąć do nosa, do uszu. „Liczy zęby”: koniec języka dotyka każdego zęba na górze, na dole, po stronie zewnętrznej i wewnętrznej. Dotyka dziąseł na górze i na dole, głaska wargi. Masuje podniebienie, starając się sięgnąć aż do tylnej ściany gardła i z powrotem.
„Jedziemy jak konik” – czubek języka uderza o podniebienie i z klaśnięciem opada na dół. Koń idzie wolno, przyspiesza, biegnie.
- Słuchanie opowiadania „Piłka”D.Gellner Wypowiedzi dzieci na określony temat
Po cichutku, po kryjomu
wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.
Zatrzymała się pod płotem,
zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa. (…)
Rozmowa na temat wiersza.
– O czym jest wiersz?
– Co zrobiła piłka?
– Gdzie się zatrzymała?
– Pokażcie ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.
- Kolorowanie rysunku piłki

- Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Skacząca piłka”
Dzieci naśladują podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno.
- Dziecko ogląda ilustrację i wskazuje, który w danym rzędzie przedmiot nie pasuje. Argumentuje swoją decyzję.

