• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 49

Temat na dzisiejsze zajęcia to: Gdy jest nam nudno

 Na dobry początek, aby Wam nie było nudno zaczniemy od gimnastyki:

Propozycja wiersza dla dzieci, czytanego przez rodzica autorstwa Jarosława Poloczek

 Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.

Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.

Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu i złego nastroju. 

To wszystko jest takie poważne, dorosłe, powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej:

Chcę się bawić w piaskownicy, 

dom zbudować dla dżdżownicy. 

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody,

 stać na deszczu dla ochłody. 

Chcę, na łące zrywać kwiaty

i przytulać się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule. 

Chcę, by mi czytano bajkę, o kocie, co palił fajkę. 

 Chcę też domek mieć na drzewie

i co jeszcze chcę mieć, nie wiem. 

 Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć: 

bez wojen, głodu i bicia, bez strachu, smutku i łez.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

– Jakie dzieci mają prawa, czy potrafisz wymienić choć kilka?

– Co dzieci chcą robić w wierszu?

–  Co dzieci chcą mieć na pewno?

 

„Mój sposób na nudę” –  krótka rozmowa z dziećmi, rodzic zadaje dziecku pytanie: Co to jest nuda?; Co można robić, żeby się nie nudzić?  W jakich sytuacjach jest Wam nudno? Można wykorzystać pomysły dzieci na to co można robić, aby się nie nudzić.

„Zabawy z Supełkiem” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje sylwetę ,,Supełka” (obrazek poniżej),  oraz 10 sylwet chłopców (obrazki poniżej), a także zapisane na kartkach, czy kartonikach cyfry od 1 do 10. Rodzic wciela się w postać ,,Supełka” i opowiada dzieciom:

Mam dziś nudny dzień, choć zapowiadał się bardzo wesoło. Dziś po południu mieli przyjść do mnie koledzy – pokazuje 10 sylwet chłopców. Ilu ich jest? Dziecko liczy i wybiera właściwą liczbę.

Ale dwóch kolegów uprzedziło mnie, że nie przyjdzie – rodzic odsuwa dwie sylwety chłopców. Następnie prosi, by dziecko ułożyło to, co przed chwilą zrobił Supełek, rodzic zauważa, że jest potrzebny do tego znak odjąć, po czym prezentuje go, dziecku a ono układa (zapisuje), go za liczbą 10.

 Ilu będę miał gości? Dziecko liczy. Następnie rodzic mówi: 10 odjąć 2 równa się 8. Dziecko kończy układanie działania: 10 – 2 = 8.  Po czym zbiera wszystkie liczby i znaki, a zostawia tylko samą liczbę 8.

Ale to nie koniec, potem zadzwoniło jeszcze 2, kolegów, że są chorzy i też nie przyjdą. Rodzic odsuwa dwie sylwety chłopców: 8 odjąć dwa.  Ilu zostało? Ułóż  kartoniki. Dziecko  układa, a następnie wspólnie z rodzicem czytają: 8 – 2 = 6. Po kilku takich ćwiczeniach dzieci wykonują ćwiczenia w Kartach Pracy część 4 strona 22.

SUPEŁEK

 

 

 

,,Lubię….”ćwiczenia w rysowaniu, dziecko rysuje na kartkach siebie podczas ulubionego zajęcia. Po wykonaniu pracy, opowiada rodzicowi o jej treści i nadaje tytuł swojemu rysunkowi.

 

Propozycja piosenki do wysłuchania ,,Idzie Zuch…” sł. i muz. R.H. Żuchowski:

Przygotował zuch dwie nogi

do dalekiej, ciężkiej drogi.

Noga lewa, noga prawa,

To dla zucha jest zabawa.

 

Ref.: Idzie zuch, wicher dmucha

i do tyłu ciągnie zucha.

Ale zuch się nie przejmuje

 i do przodu maszeruje. 2x

 

Przygotował zuch dwie ręce,

tylko dwie, bo nie ma więcej.

Ręka lewa, ręka prawa,

To dla zucha jest zabawa.

 

Ref.: Idzie zuch…

 

Przygotował zuch dwa oka,

takie wielkie jak u smoka,

Oko lewe, oko prawe,

oba świata są ciekawe.

 

Ref: Idzie zuch….

 

Czas na trochę zabawy, zaproście sowich rodziców, rodzeństwo, dziadków ?

Karty pracy część 4 strona 22 (6 latki).

Pisze i Liczę strona 73   (6 latki).

 

Karta pracy część 4 strona 19 (5latki).

 Zadanie dodatkowe – kolorowanie domków takich samych jak domek Paka (5 latki).

 

Na wspaniały dzień, pozbawiony nudy, proponujemy wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej ,,Wszystkie dzieci nasze są…”

Skip to content