• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 50

TEMATYKA TYGODNIA : DZIEŃ DZIECKA.

Witajcie  Kochane Dzieci?

 To już ostatni dzień przed weekendem. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

1. „Kto potrafi tak jak ja”

Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas naśladowania czynności demonstrowanych przez Rodzica:

– rysowania na podłodze kółka palcami stóp

– stania na jednej nodze jak bocian

– podnoszenia kolana i przekładania pod nim dowolnego przedmiotu

– stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową

– chodzenia z woreczkiem lub innym przedmiotem na głowie

– chodzenia z woreczkiem lub innym przedmiotem na stopie

– obracania się dookoła i stania na jednej nodze

– stania na jednej nodze i klaskania nad głową

– chodzenia z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.

 

2. ,,Nauka cierpliwości” – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

,,Nauka cierpliwości”  Dominika Niemiec

Gramy w planszówkę.

przesuwam pionek, raz i dwa.

Najpierw rzuć kostką ty,

potem znów rzucę ja.

Ty będziesz pierwsza mamo,

następnie się zamienimy,

a jeszcze chwilkę później

w coś innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle.

Wezmę niebieską i żółtą,

ale dam ci ją za chwilę.

Bo przebywając w grupie,

to bardzo ważna sprawa,

trzeba być cierpliwym i się dzielić

– to nauka, nie tylko zabawa.

Pytania do wiersza: 

  • W co miały zamiar bawić się dzieci?
  • Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi?
  • Czy wy jesteście cierpliwi?
  • Czy podczas zabawy potrafisz dzielić się zabawkami z innymi dziećmi?
  • Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?

3. „Teraz ja, potem ty” – zabawa konstrukcyjna.

Dziecko wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem, babcią, dziadkiem  ma za zadanie zbudować jak największą wieżę z dowolnych klocków, układając kloc­ki w parze naprzemiennie. Podczas układania kolejnych klocków dziecko wypowiada zdanie: Teraz ja, potem ty.

4. „Klocki” – praca w Kartach Pracy – 2.42.

5.Śpiewamy i tańczymy w innym języku”

ARAM  SAM SAM

A teraz przygotujcie makaron lub kolorowe patyczki bądź cukierki i bawcie się dobrze segregując i przeliczając elementy

6.Zabawa matematyczna z wykorzystaniem makaronu:

 

POZDRAWIAMY WAS I ŻYCZYMY UDANEGO WEEKENDU

NOWE PROPOZYCJE WSPÓLNYCH ZABAW JUŻ W PONIEDZIAŁEK!

Pani Monika i Pani Iza

Skip to content