• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 52

 Temat zajęć :  „Morze ”

Witajcie Kochane Przedszkolaki ! Dziś poznamy charakterystyczne cechy krajobrazu nadmorskiego.

  1. „Ćwiczenia poranne” – propozycja

–  „W góry lub nad morze” – swobodnie maszeruj po pokoju.

Na hasło rodzica.: W góry! – naśladuj marsz po górach lub wspinaczkę, wysoko unoś kolana i wyciągnij ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladuj ruchy pływaka.

– „Szum morza” – stań w dowolnym miejscu w pokoju. Na sygnał rodzica naśladuj falujące morze: ręce unieś do góry, naśladuj nimi fale. Następnie poruszaj się po całym pokoju, naśladując dźwięk morza: szszszsz.

– „Muszelki” – usiądź na podłodze w siadzie prostym. Na sygnał rodzica zamykaj się jak muszelki – ugnij nogi, spleć ręce na kolanach, schowaj głowę. Na sygnał rodzica muszelki się otwierają – rozłóż ręce w bok, nogi wyprostuj w górę. Wytrzymaj w tej pozycji dwie – trzy sekundy.

– „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca.Usiądź na podłodze (siad skrzyżny, plecy proste, dłonie na kolanach). Wymieniaj rzeczy, które należy zabrać na biwak do lasu.

  1. „ Nad morzem”- propozycja- rozmowa kierowana z dziećmi

 Przyglądnijcie się obrazkom, zdjęciom uważnie, spróbujcie pod obrazkami odczytać i ułożyć wyrazy pasujące do danego obrazka, zdjęcia.( rodzic może pomóc)

Oto wyrazy:

 mewy

 kuter rybacki

 piasek

statek

wydmy

 fala

3. Propozycje pytań skierowanych do dzieci przez rodzica: dlaczego lubimy morze?;co zabieramy ze sobą , idąc na plaże?; co można robić na plaży?;o czym należy pamiętać, gdy jesteśmy na plaży, by być bezpiecznym?; dlaczego morze jest niebezpieczne?;kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem?;

4. Propozycja: rozwiazywanie zagadek słownych dotyczących plaży:

  • W cieniu jego się schowasz, kiedy jesteś na plaży, a słońce z wysoka bardzo mocno praży. /parasol plażowy/
  • Ochroni cię przed wiatrem, kiedy jesteś na plaży. Poczujesz wtedy jak mocno letnie słońce praży. /parawan/
  • Człowiek za burtą! O tam! Widać ręce, głowę! Rzucić trzeba prędko, koło… . /koło ratunkowe/
  • Nie leży na plaży, wypatruje oczy. Gdy potrzebna pomoc, szybko w wodę skoczy. /ratownik/
  • Jakie białe ptaki lubią morskie szlaki? /mewy/
  • Stoi nad morzem. Nigdy nad rzeką. Jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/
  • Nad morzem ta łódź to jest miejsce pracy. Na połów ryb tą łodzią ruszają rybacy. /kuter rybacki/

5. „Idzie rak-nieborak” – propozycja zabawa grafomotoryczna.

Dzieci siedzą na dywanie w siadzie prostym. Kroczą po wyprostowanych nogach kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, aż do palców stóp z jednoczesną recytacją:

Pewien rak – nieborak zawsze chodził sobie wspak.

Kraby łypią na to okiem i wędrują sobie bokiem.

Na słowo bokiem dzieci łapią się za palce stóp. Następnie powtarzają to samo prowadząc czterokrotnie palce jednej ręki po przedramieniu drugiej i na odwrót. Następnie siadają w kole tak, by miały możliwość rysowania na plecach kogoś z domowników. Recytują rymowankę i kreślą dowolne wzory, litery itp. Potem robią to samo na dużym kartonie przy pomocy mazaków. Na koniec wykonują ćwiczenia w PiL 74. ( 6- latki)

6. Karta pracy cz. 4 str. 26 ( 6 latki) – wykonanie zadania.

7. Na koniec możemy ułożyć puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/228628-mapa-polski

Skip to content