• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa I – 53

Witajcie kochane Przedszkolaki! 🙂

  1. Na początek zapraszamy do zabawy artykulacyjnej:

• Podnieś jedną rękę, wyprostowaną, do góry i zrób wdech powietrza nosem. Potem opuść rękę i wydmuchaj powietrze buzią. To samo ćwiczenie powtórzcie z drugą ręką.

• Uciszajcie siebie nawzajem, mówiąc niezbyt głośno: ciii… ciii… ciii…

• Nadgryzajcie lekko zębami górną wargę, a potem – dolną.

• Nadymajcie policzki, a potem szybko wypuśćcie z nich powietrze.

2. Zabawa muzyczno-ruchowa „Rowery”

3. Ćwiczenie słuchowe „Gdzie schowałam zabawkę”?

Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i „bawi się” zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy.
4. Posłuchajcie piosenki „Z motylem na głowie”:

Tekst piosenki:

I. Mały człowiek tak jak ja, też zachcianki swoje ma.

Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

II. Czapka z daszkiem kryje mnie, na tej czapce kropki dwie.

A na nosie, to nie czary, na słoneczko okulary.

Ref.: Jadę na rowerze…

III. Jedzie ze mną pluszak pies, w torbie coś pysznego jest.

Żuję gumę, mrużę oczy, a mój rower wciąż się toczy.

Ref.: Jadę na rowerze…

Porozmawiajcie proszę na temat piosenki:

− Na czym lubi jeździć dziecko z piosenki?

− Z kim jeździ?

− Gdzie usiadł mu motyl?

− Co ma na nosie?

− Co z nim jedzie?

− Czy lubicie jeździć na rowerze?

5. Zabawa przy piosence.

Podczas zwrotek dziecko obraca się w parze z rodzicem. Podczas refrenu wszyscy kładą się na dywanie i naśladują pedałowanie.

6. Kochane Dzieci, a czy Wy macie swój rower? Jeśli tak to jakiego jest koloru?

Pokolorujcie poniższy obrazek, możecie ozdobić go według własnego pomysłu.

7. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć:

Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką.

Dziecko mówi rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.

Na dzisiaj to już wszystko. Czekamy na Was tutaj w piątek! 🙂

Pozdrawiamy serdecznie! 🙂

 

Skip to content