Przedszkole ONLINE – Grupa I – 53
Witajcie kochane Przedszkolaki! 🙂
- Na początek zapraszamy do zabawy artykulacyjnej:
• Podnieś jedną rękę, wyprostowaną, do góry i zrób wdech powietrza nosem. Potem opuść rękę i wydmuchaj powietrze buzią. To samo ćwiczenie powtórzcie z drugą ręką.
• Uciszajcie siebie nawzajem, mówiąc niezbyt głośno: ciii… ciii… ciii…
• Nadgryzajcie lekko zębami górną wargę, a potem – dolną.
• Nadymajcie policzki, a potem szybko wypuśćcie z nich powietrze.
2. Zabawa muzyczno-ruchowa „Rowery”
3. Ćwiczenie słuchowe „Gdzie schowałam zabawkę”?
Tekst piosenki:
I. Mały człowiek tak jak ja, też zachcianki swoje ma.
Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.
Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.
Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.
Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.
Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.
II. Czapka z daszkiem kryje mnie, na tej czapce kropki dwie.
A na nosie, to nie czary, na słoneczko okulary.
Ref.: Jadę na rowerze…
III. Jedzie ze mną pluszak pies, w torbie coś pysznego jest.
Żuję gumę, mrużę oczy, a mój rower wciąż się toczy.
Ref.: Jadę na rowerze…
Porozmawiajcie proszę na temat piosenki:
− Na czym lubi jeździć dziecko z piosenki?
− Z kim jeździ?
− Gdzie usiadł mu motyl?
− Co ma na nosie?
− Co z nim jedzie?
− Czy lubicie jeździć na rowerze?
5. Zabawa przy piosence.
Podczas zwrotek dziecko obraca się w parze z rodzicem. Podczas refrenu wszyscy kładą się na dywanie i naśladują pedałowanie.
6. Kochane Dzieci, a czy Wy macie swój rower? Jeśli tak to jakiego jest koloru?
Pokolorujcie poniższy obrazek, możecie ozdobić go według własnego pomysłu.

7. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć:
Jakie piękne to podwórko,
zielone pod białą chmurką.
Dziecko mówi rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.
Na dzisiaj to już wszystko. Czekamy na Was tutaj w piątek! 🙂
Pozdrawiamy serdecznie! 🙂