• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 53

Temat zajęć :  „Nad jeziorem ”

Witajcie Kochane Przedszkolaki ! Dziś poznamy charakterystyczne cechy krajobrazu jezior.

1. „Ćwiczenia poranne”( powtórzenie z wczoraj) – propozycja

–  „W góry lub nad morze” – swobodnie maszeruj po pokoju.

Na hasło rodzica.: W góry! – naśladuj marsz po górach lub wspinaczkę, wysoko unoś kolana i wyciągnij ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladuj ruchy pływaka.

– „Szum morza” – stań w dowolnym miejscu w pokoju. Na sygnał rodzica naśladuj falujące morze: ręce unieś do góry, naśladuj nimi fale. Następnie poruszaj się po całym pokoju, naśladując dźwięk morza: szszszsz.

– „Muszelki” – usiądź na podłodze w siadzie prostym. Na sygnał rodzica zamykaj się jak muszelki – ugnij nogi, spleć ręce na kolanach, schowaj głowę. Na sygnał rodzica muszelki się otwierają – rozłóż ręce w bok, nogi wyprostuj w górę. Wytrzymaj w tej pozycji dwie – trzy sekundy.

– „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Usiądź na podłodze (siad skrzyżny, plecy proste, dłonie na kolanach). Wymieniaj rzeczy, które należy zabrać na biwak do lasu.

2. „ Nad jeziorem” – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji, zdjęć:

Rodzic zadaje pytania :

  • Czym różni się krajobraz nadmorski od krajobrazu jezior?
  • Co takiego samego można spotkać nad jeziorem i nad morzem?
  • Jakie zwierzęta można spotkać nad jeziorem, w jeziorze?
  • Co można robić nad jeziorem podczas wakacji?

 3. „ Życie w jeziorze”- propozycja- ułóż puzzle

   https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/235683-%C5%BCycie-w-jeziorze.

 4. „Czereśnie i dzieci”  nauka piosenki – propozycja

Tekst piosenki:

„Czereśnie i dzieci” sł. Stefania Szuchowa, muz. Andrzej Banasiewicz

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek,

narwiemy czereśni pełniutki koszyczek.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych,

bo na czubku drzewa czereśni najwięcej.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka,

ćwir – ćwir, niepotrzebna wróbelkom drabinka.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki,

będzie straszyć wróble i odganiać kawki.

5. Aktywnie słuchanie piosenki – propozycja , zabawa z rytmem – weź np. dwa drewniane klocki i wystukaj rytm z jednoczesną recytacją:

Ró – żo – we cze – reś – nie

Ma – lut – ki sto – li – czek

Peł – niut – ki ko – szy – czek

6. „Tropiciele nad jeziorem” – propozycja- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem

Karty Pracy 4 str. 25 ( 6 latki)

Karty pracy 4 str. 22 ( 5 latki)

7. „Wesołe raki” – propozycja -zabawa ruchowa.

Usiądź na dywanie w siadzie prostym. Przy melodii piosenki „Czereśnie i dzieci” idź do tyłu, unieś jedynie lekko wyprostowaną nogę wraz z biodrem – na zmianę.

8. „Żabki w jeziorze” – propozycja- zabawa oddechowa.

Rodzic rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Teraz usiądź w odległości ok. 50 cm od niebieskiego materiału lub kartonu. Przygotuj kilka papierowych kulek lub piłek ping-pongowych. Na hasło: żabki do wody –staraj się „wdmuchnąć” je na niebieski materiał.

Skip to content