Przedszkole ONLINE – Grupa III – 57
Witajcie Kochani!
Dziś znowu wybieramy się na spotkanie z egzotycznymi zwierzętami.
Na początek oczywiście zabawa z tańcem i piosenką
Popatrzcie teraz i zapamiętajcie, kto wystąpi w naszym filmie
Odpowiedzcie na parę pytań
- ……/ dziecko wymienia nazwę zwierzęcia/, on lubi…..
- jak wygląda słoń?
- jak wygląda żyrafa?
- jak wygląda hipopotam?
- Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, a Dziecko wymienia wszystkie słowa, które z nim się kojarzą,
A teraz zagadka:
Nie chodzi, a pełza
syczy groźnie wciąż
bo to jest……/ wąż/
Teraz zapraszamy do kolejnej zabawy. Czary – mary zamieniamy swoje języczki w węże i……
Wąż spał smacznie w swojej jaskini / język leży płasko na dnie jamy ustnej/, kiedy mocniej zaświeciło słońce, zaczął się wiercić / poruszamy czubkiem języka za dolnymi zębami /. Obudził się, podniósł,/ dotykamy językiem do dziąseł za górnymi zębami/ i rozejrzał się dookoła / oblizujemy górne i dolne zęby od strony wewnętrznej/. Chciał wycisnąć się ze swojej jaskini / przeciskamy język między zbliżonymi do siebie zębami/, ale okazało się, że przejście zablokował duży kamień / przy złączonych zębach rozchylamy i łączymy wargi/. Po kilku próbach udało się ominąć przeszkodę. Wąż wyszedł na zalaną słońcem polanę / wysuwamy język daleko do przodu /. Zatańczył uradowany / rozchylamy usta, jak przy uśmiechu, oblizujemy wargi ruchem okrężnym / i zasyczał głośno / wymawiamy sssss…..pamiętając o złączeniu zębów i języku cofniętym za zęby/.
A teraz popatrzcie na kartę poniżej, wytnijcie węża, umieśćcie go na nitce i dmuuuuuuchamy / wdech nosem, wydech ustami / a wąż pięknie zatańczy.
Możecie też pobawić się z pandą

I na koniec jeszcze kilka zadań

Pokoloruj węża .

Na dziś to już wszystko, ale możecie jeszcze bawić się, ile tylko chcecie
w towarzystwie zwierząt egzotycznych.
Wspaniałego dnia życzymy Wam i Waszym Rodzinkom.
Do jutra!