• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa IV – 57

Temat dnia : Tęcza 

Zapraszamy na poranną rozgrzewkę – przedstawiamy kilka  prostych ćwiczeń  ( możemy użyć woreczka z ryżem , który schowamy do skarpetki).

  1. Marsz z woreczkiem na głowie – ręce wyciągnięte na boki.
  2. Przekładanie miarowo woreczków z ręki do ręki.
  3. Unoszenie woreczków na stopie, pozostanie przez kilka sekund na jednej nodze.
  4. Podrzucanie i łapanie woreczków.
  5. Rzucanie woreczków do kosza.
  6. Slalom między woreczkami rozłożonymi w równych odległościach na dywanie.

 „Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?” – dyskusja. Rodzic pyta dzieci: Jakie zjawisko atmosferyczne kojarzy się z kolorami? Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę? (niebo po deszczu, kiedy świeci słońce; na trawie pokrytej kropelkami wody; podczas rozpryskiwania wody z węża ogrodowego; w kałuży itd.). Na koniec zadaje pytanie: Co jest potrzebne, żeby powstała tęcza?

„Tęcza na CD” – samodzielne zaobserwowanie tęczy. Dziecko dostaje płytę CD. Kieruje ją do światła tak, aby na jej odwrocie ukazała się tęcza. Opowiada, jakie kolory zaobserwował.

„Kolory tęczy” – zajęcia dydaktyczne. Przeliczanie i podawanie nazw kolorów tęczy. Rodzic pyta dzieci: Z jakich kolorów składa się tęcza? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy). Prosi o przeliczenie kolorów występujących w tęczy. Utrwalamy aspekt porządkowy: pytamy – jaki kolor jest czwarty/trzeci/siódmy z kolei etc? Który z kolei występuje kolor czerwony/żółty/ zielony etc?

Jak powstaje tęcza? Jakie ma kolory? – oglądanie filmów edukacyjnych na temat tęczy

Tęcza ze skittlesów – eksperyment.  Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.

Zestaw zabaw ruchowych: przygotujcie plastikowe butelki:)

– „Między butelkami” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko ustawia butelki w dowolnym miejscu w pokoju. Biega między butelkami w rytm klaskania rodzica, na hasło: „stań obok butelki” staje obok dowolnej butelki.

-„Z ręki do ręki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – przekładanie butelki: z ręki do ręki z przodu, z tyłu, nad głową

-„Kicające zajączki” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.
Dziecko kuca i oburącz łapie butelkę za końce i układa na kark, dokładnie na wysokości łopatek i podskakuje próbując wyprostować plecy.

– „Na boki” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie czołowej – skłony boczne.
Dziecko staje w lekkim rozkroku, unosząc ręce, trzymając brzegi butelki , wykonuje skłony boczne w lewą i prawą stronę.

-„Omiń butelki”- ćwiczenie z elementem czworakowania. Dziecko w pozycji na czworaka, omijają kolejne leżące butelki.

– „Przełóż butelkę pod kolanem” – ćwiczenie równowagi.
Dziecko stojąc unosi ugiętą w kolanie nogę (raz jedną raz drugą) i przekłada pod nią butelkę.

„Nad butelką” – ćwiczenie mięśni brzucha.
Siad równoważny z oparciem dłońmi o podłogę za sobą. Butelkę kładziemy na podłodze przy stopach – wnosimy nogi nad butelkę, podpierając ręce na przedramieniu.

– „Podrzuć butelkę” – ćwiczenie z elementem rzutu:
Podrzuty butelki w górę, chwyt oburącz.

-Ćwiczenie skoczne: Butelki ułożone na podłodze, dziecko skacze dookoła butelki raz w jedną, raz w drugą stronę.

Na zakończenie zapraszamy do wykonania karty pracy KP 4 S.33a

Skip to content