• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 58

Witamy w kolejnym dniu, dziś zajmiemy się kolorem Czerwonym- Różowym

 A wprowadzeniem do tematu niech będzie poniższa piosenka, zapraszamy do wysłuchania

„Co jeszcze ma czerwony- różowy kolor?” – zabawa słownikowa. Dzieci na podstawie

własnych doświadczeń odpowiadają na pytanie. Wyszukują przedmiotów w kolorze czerwonym w najbliższym otoczeniu.

„Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa matematyczna. Rodzic ma przygotowane dla dziecka10 obrazków przedstawiających czereśnie, bądź prawdziwe owoce czereśni oraz pudełko lub koszyk. Gdy wszystkie ,,czereśnie” są już w koszyku, rodzic wyjmuje kilka z nich i zadaje pytanie dziecku: Ile czereśni zostało w koszyku? Dzieci przeliczają zabrane czereśnie i liczą ile „czereśni” zostało w koszyku np. w koszyku było 10 czereśni, mama zabrała 3 czereśnie, w koszyku zostało 7 czereśni, dzieci mogą zapisać równanie na kartce czyli 10-3=7. Zabawę można manipulować dodając, odejmując ,,czereśnie”.

„Owocowo-warzywne zagadki” – rozwiązywanie zagadek.

Na małych krzaczkach

w promieniach słonka dojrzewają.

Są słodkie i pyszne

i czerwony kolor mają. /truskawki/

 

Jest warzywem bardzo znanym,

Do kanapek dodawanym.

Czerwień jego jest kolorem,

A nazwany… /pomidorem/

 

Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,

Przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek. /maliny/

„Gra w czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje- spaceruje bądź biega po domu, ogrodzie w zależności od rytmu słyszanej muzyki. Na przerwę w muzyce, rodzic podaje nazwę koloru, np. zielony, wówczas dziecko musi odszukać podany kolor w domu, ogrodzie i dotknąć go. Jeżeli rodzic poda nazwę koloru –czerwony!!!– wówczas dziecko stoi prosto w bezruchu.

Link do przykładowej muzyki do zabawy:

Propozycja wykonania wspólnej „Sałatki owocowej” – zajęcia kulinarne. Rodzic gromadzi różne czerwone owoce (truskawki, arbuz, porzeczki, czereśnie i inne) jogurt naturalny oraz dowolne płatki.  Dzieci myją owoce, obierają, kroją na kawałki; z jogurtu robią sos, na koniec mogą posypać sałatkę owocową dowolnymi płatkami. Pamiętajcie o zasadach higienicznej pracy i bezpieczeństwa podczas krojenia.

 Praca w Kartach Pracy część 4 strona 30 (6 latek)– ćwiczenia w czytaniu; dopasowywanie wyrazu do obrazka.

Praca w Kartach Pracy część 4 strona 27 (5 latek) – wycinanie obrazka wzdłuż przerywanych linii, układanie go zgodnie ze wzorem.

Dla chętnych:  Ćwiczenia w czytaniu.

Skip to content