Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 58
TEMATYKA TYGODNIA : LATO.
Dzień dobry Przedszkolaki! Dziś mamy dla Was trochę informacji o pogodzie. Zaczynamy!
1. „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania ,,Letnie opowieści – zwariowana pogoda”.
,,Letnie opowieści – zwariowana pogoda’’ Małgorzata Szczęsna
– Mamo, mogę iść z Kacprem i jego mamą na plac zabaw?
– Aduniu, jest jeszcze bardzo wcześnie!
– Ale oni już idą!
– Dobrze, szykuj się!
– Mama dzwoni do pani Edyty, aby wszystko uzgodnić.
– Czekają na ciebie.
– Mamo! Jaka jest pogoda? Jak się ubrać?
– Wyjdź na chwilę na balkon i zobacz! Sama zadecyduj, co założysz.
– Brr, ale zimno! Czy to na pewno lato? Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w kurteczkę, cienką czapkę, apaszkę, długie spodnie i kryte buty. W ręku trzymam hulajnogę.
– Pa, mamusiu!
– Baw się dobrze! Macham do mamy stojącej na balkonie.
– Kacper, ścigamy się!
– No pewnie!
– Mkniemy na placyk, zostawiając śmiejącą się panią Edytę. Ogródek dla dzieci, wszystkie zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele skąpane są w słońcu. Po krótkiej zabawie jesteśmy spoceni.
– Dzieci, musimy wrócić do domu! Przebierzemy się. Pędzimy z powrotem na hulajnogach. Kacper podśpiewuje: Gdy na podwórku mam hulajnogę, wszystko wyczarować mogę… I już jesteśmy pod domem.
– Aduś! Czemu tak szybko wróciłaś? – pyta zdziwiona mama.
– Jaka jesteś spocona!
– Mamusiu, na placu jest bardzo gorąco, nie ma cienia. Muszę się przebrać. Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w czapkę z daszkiem, sukienkę z krótkim rękawem, sandały. W ręku trzymam hulajnogę. Już za chwilę mkniemy z Kacprem, śmiejąc się i śpiewając: Kiedy dosiadam mej hulajnogi, głośno wołam, wszyscy z drogi! Mijam płoty, mijam drzewa, tylko wiatr mi w uszach śpiewa. Hulajnoga hulala… Już jesteśmy na placyku! Bawimy się świetnie ze spotkanymi dziećmi z przedszkola: robimy babki w piaskownicy, zjeżdżamy ze zjeżdżalni – kto szybciej, bujamy się nawzajem na huśtawkach. Długo bawimy się w drewnianym domku. Nagle słyszymy: plum, plum. To krople deszczu uderzają w dach.
– Dzieci, wracamy! – woła mama Kacpra. I już za chwilę pędzimy z powrotem na hulajnogach, rozchlapując powstałe kałuże.
– Może założymy kalosze i pobiegamy po kałużach? Mama Kacpra zgadza się, więc idziemy szybko się przebrać.
– Mamo! Pada deszcz, zmieniam ubranie – wołam od progu, a mama staje zdumiona. Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w płaszcz przeciwdeszczowy, kalosze. W ręku trzymam parasolkę. Jaka to frajda tak skakać po kałużach! Ach, ten Kacper znów śpiewa, więc skaczemy w rytm piosenki: Biegać po kałużach to przyjemność duża chlapać się wesoło każde dziecko chce. Biegać po kałużach i po deszczach, burzach, pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest… Tak wariujemy, że mimo płaszczy i kaloszy mamy mokre spodnie. Żegnam się z Kacprem i jego mamą.
– Mamusiu, znów muszę się przebrać.
– Dobrze, córeczko, już naszykowałam kombinezon, wełnianą czapkę i ocieplane buty – żartuje mama i śmiejemy się z tej zwariowanej pogody.
Pytania do tekstu:
- Jaka była pogoda, gdy rankiem Ada z Kacprem poszli na plac zabaw?
- Jak Ada wyszła ubrana?
- Dlaczego dzieci się przebrały?
- Co założyła Ada? Co zrobili, gdy padał deszcz?
- Dlaczego Ada znów musiała się przebrać?
Dzieci zabierają sylwety bohaterów i ich ubrania z Wyprawki karta 1-4. Przebierają postacie zgodnie z instrukcją dostosowaną do treści opowiadania:
– Jest chłodny letni poranek. Jak ubraliście Michasię i Michała?
– Jest gorące letnie południe. Jak ubraliście Michasię i Michała?
– Pada ciepły letni deszczyk. Jak ubraliście Michasię i Michała?
Dzieci mogą bawić się sylwetami bohaterów.
- Zestaw ćwiczeń ruchowych – ,,Gimnastyka w domu i przedszkolu”:
A teraz usiądźcie wygodnie, odpocznijcie i obejrzyjcie filmik
3. Pogoda i zjawiska pogodowe :
4. ,,Pogodowe symbole” – matematyczna karta pracy.
5. ,,Cienie” – znajdź właściwy cień – karta pracy.
PRZESYŁAMY SERDECZNE POZDROWIENIA I ZACHĘCAMY DO UZUPEŁNIENIA NOWYMI ZDJĘCIAMI NASZEJ GALERII ONLINE
Pani Monika i Pani Iza