Przedszkole ONLINE – Grupa V – 59
Witamy Was Kochane Przedszkolaki na piątkowych zajęciach, a tematem na dziś będzie TECZOWY ŚWIAT?
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia filmiku, jak powstaje tęcza oraz o kolorach tęczy:
,,Kraina tęczy” – praca z wierszem Agnieszki Karcz.
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.
Przykładowe pytania do wiersza:
– Kiedy powstaje tęcza?;
– Jakie kolory w niej występują?;
– W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?;
– Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?
Propozycja wykonania eksperymentu ,,Tęcza w szklance” dokładne instrukcje w poniższym filmiku
„Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna. Dziecko uważnie przygląda się obrazkowi przedstawiającemu tęczę. Rodzic w miarę możliwości przygotowuje 7 pasków papieru w kolorach tęczy (fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony). Zadaniem dzieci jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności.
Przygotowane kolorowe paski możecie wykorzystać do pracy plastycznej ,,Tęcza” dokładne instrukcje w filmiku:
„Kolory” – zabawa ruchowa. Rodzic rzuca piłkę dziecku, podając nazwy dowolnych kolorów, zadaniem dziecka jest łapanie piłki, tylko wtedy gdy słyszy nazwy kolorów występujących w tęczy czyli: ( czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy) wtedy dziecko łapie piłkę. W razie nie złapania piłki na te kolory dziecko daje ,,fant” np. but. Na koniec zabawy dziecko musi wykupić fanty, np. śpiewając dowolną piosenkę, wykonując podskoki, przysiady itp.
Praca w Kartach Pracy cześć 4 strona 31 (6latki) – dopasowywanie obrazka do koloru tęczy; rozwijanie logicznego myślenia.
Praca w Kartach Pracy część 4 strona 28 (5latki) – doskonalenie sprawności grafomotorycznej. Zadanie dodatkowe- odszukanie różnic na obrazkach. Rozwijanie pamięci, percepcji wzrokowej.
Na zakończenie nie może zabraknąć piosenki: ,,TĘCZA – CZA CZA CZA” zapraszamy do jej wysłuchania: