• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa V – 59

Witamy Was Kochane Przedszkolaki na piątkowych zajęciach, a tematem na dziś będzie TECZOWY ŚWIAT?

 Zapraszamy do  wysłuchania i obejrzenia filmiku, jak powstaje tęcza oraz o kolorach tęczy:

,,Kraina tęczy” – praca z wierszem Agnieszki Karcz.

Gdy na niebie słońce świeci,

Ziemia moknie w ciepłym deszczu.

To pojawia się nad światem

Droga do krainy tęczy.

 

Wielki pas wstęg kolorowych,

Które w kształcie są półkola.

Jeden koniec się wyłania,

drugi kończy tuż na ziemią.

 

Barwy widoczne tej drogi są,

Każda ze wstęg ma barwę swą.

Aż w siedmiu kolorach mienią się,

I swoim pięknem dzielą się.

 

Kolor czerwony to znak gorąca.

Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.

Kolor żółty to słońca promień.

Kolor zielony to traw i lasów barwa.

 

Kolor niebieski to symbol nieba.

Kolor granatowy to głębia morza.

Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

 

Przykładowe pytania do wiersza:

– Kiedy powstaje tęcza?;

– Jakie kolory w niej występują?;

– W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?;

– Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

 

Propozycja wykonania eksperymentu ,,Tęcza w szklance” dokładne instrukcje w poniższym filmiku

„Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna. Dziecko uważnie przygląda się obrazkowi  przedstawiającemu tęczę. Rodzic w miarę możliwości przygotowuje 7 pasków papieru w kolorach tęczy (fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony). Zadaniem dzieci jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności.

Przygotowane kolorowe paski możecie wykorzystać do pracy plastycznej ,,Tęcza” dokładne instrukcje w filmiku:

„Kolory” – zabawa ruchowa. Rodzic rzuca piłkę dziecku, podając nazwy dowolnych kolorów, zadaniem dziecka jest łapanie piłki, tylko wtedy gdy słyszy nazwy kolorów występujących w tęczy czyli: ( czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy) wtedy dziecko łapie piłkę. W razie nie złapania piłki na te kolory dziecko daje ,,fant” np. but. Na koniec zabawy dziecko musi wykupić fanty, np. śpiewając dowolną piosenkę, wykonując podskoki, przysiady itp.

 

Praca w Kartach Pracy cześć 4 strona 31 (6latki) – dopasowywanie obrazka do koloru tęczy; rozwijanie logicznego myślenia.

Praca w Kartach Pracy część 4 strona 28 (5latki) – doskonalenie sprawności grafomotorycznej. Zadanie dodatkowe- odszukanie różnic na obrazkach. Rozwijanie pamięci, percepcji wzrokowej.

 

Na zakończenie nie może zabraknąć piosenki:  ,,TĘCZA – CZA CZA CZA” zapraszamy do jej wysłuchania:

Skip to content