• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa II – 62

  1. Zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas”- rozróżnianie odgłosów. Puszczamy dziecku odgłosy i pytamy co słyszy.

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jestem”, wykorzystanie określeń pod, obok, przed, na.

Prosimy dziecko aby wskazało odpowiedniego pieska używając odpowiednich określeń:

– Na którym obrazku jest piesek, który stoi przed dywanikiem?

– Na którym obrazku jest piesek który jest pod dywanikiem?

– Na którym obrazku jest piesek stojący na dywaniku?

– Na którym obrazku jest piesek, który stoi przed dywanikiem?

– Na którym obrazku jest piesek, który jest w środku dywanika?

  1. Kolory tęczy” – zabawa dydaktyczna. Odzwierciedlanie układu kolorów tęczy. Posługiwanie się nazwami kolorów tęczy. Dziecko wymienia poszczególne kolory znajdujące się w tęczy poniżej na obrazku. A następnie odzwierciedla je w kolorowance.
  1. Słuchanie wiersza Wincentego Fabera Barwy. Uważne słuchanie utworu
    i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Zapoznanie ze zjawiskiem pojawiania się tęczy.

Barwy Wincenty Faber

Rośnie tęcza po burzy

w łuk na niebie szeroki,

kolorową skakankę przeskakują obłoki.

Obłok, co się przewrócił, wpadł na siedem barw tęczy…

Teraz, od jej kolorów, jest naprawdę piękniejszy.

 

Rozmowa na temat wiersza:

– Ile kolorów ma tęcza?;

– Kiedy możemy zobaczyć tęczę?

– Liczenie i nazywanie kolejnych kolorów tęczy.

– Udzielanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego tęczę nazywamy także barwnym łukiem lub kolorowym mostem.

Skip to content