Przedszkole ONLINE – Grupa II – 62
- Zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas”- rozróżnianie odgłosów. Puszczamy dziecku odgłosy i pytamy co słyszy.
- Zabawa dydaktyczna „Gdzie jestem”, wykorzystanie określeń pod, obok, przed, na.
Prosimy dziecko aby wskazało odpowiedniego pieska używając odpowiednich określeń:
– Na którym obrazku jest piesek, który stoi przed dywanikiem?
– Na którym obrazku jest piesek który jest pod dywanikiem?
– Na którym obrazku jest piesek stojący na dywaniku?
– Na którym obrazku jest piesek, który stoi przed dywanikiem?
– Na którym obrazku jest piesek, który jest w środku dywanika?
- Kolory tęczy” – zabawa dydaktyczna. Odzwierciedlanie układu kolorów tęczy. Posługiwanie się nazwami kolorów tęczy. Dziecko wymienia poszczególne kolory znajdujące się w tęczy poniżej na obrazku. A następnie odzwierciedla je w kolorowance.
- Słuchanie wiersza Wincentego Fabera Barwy. Uważne słuchanie utworu
i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Zapoznanie ze zjawiskiem pojawiania się tęczy.
Barwy Wincenty Faber
Rośnie tęcza po burzy
w łuk na niebie szeroki,
kolorową skakankę przeskakują obłoki.
Obłok, co się przewrócił, wpadł na siedem barw tęczy…
Teraz, od jej kolorów, jest naprawdę piękniejszy.
Rozmowa na temat wiersza:
– Ile kolorów ma tęcza?;
– Kiedy możemy zobaczyć tęczę?
– Liczenie i nazywanie kolejnych kolorów tęczy.
– Udzielanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego tęczę nazywamy także barwnym łukiem lub kolorowym mostem.