• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa I – 64

Witajcie Kochani 🙂

1. Zacznijmy dziś od Letniej gimnastyki. Potrzebne będą: woreczek foliowy, gąbka, lina (skakanka).

  • Pogoda – dzieci mają gazetę i woreczek foliowy, które kładą na podłodze. Reagują na polecenia:
    pada deszczyk – cichutko uderzają paluszkami o leżącą na podłodze gazetę;
    wieje wietrzyk – cichutko pocierają palcami o woreczek;
    błyskawica – zakrywają oczy rękami;
    wielki grzmot– mocno szeleszczą woreczkami.
  • Plażowanie – dzieci stawiają stopę na gąbce. Na sygnał rodzica podnoszą gąbkę palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.
  • Przeciąganie liny – dziecko i rodzic przeciągają linę w swoją stronę, wygrywa osoba, która przeciągnie osobę za wyznaczoną linię.

2. Co to takiego?zagadka słuchowa. Posłuchajcie i zgadnijcie co będzie tematem naszych zajęć.

 

3. Jak się zachować w czasie burzy? – rozmowa na podstawie ilustracji oraz własnych doświadczeń dzieci.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Co trzeba zrobić kiedy widzimy, że zbliża się burza, a my jesteśmy na zewnątrz? (należy słuchać komunikatów dotyczących pogody i jeśli są ostrzeżenia przed burzą, lepiej zostać w domu; jeśli burza rozpocznie się, gdy będziemy na spacerze, trzeba schować się do jakiegokolwiek budynku, np. sklepu. Jeśli nie ma takiej możliwości, nie można biegać, lepiej chodzić małymi kroczkami albo trzymać nogi złączone i przykucnąć. Niebezpiecznie jest chować się na placu zabaw pod zabawkami, jeśli te mają metalowe elementy, nie wolno stawać pod drzewami lub słupami).
  • W jaki sposób możemy zauważyć, że zbliża się burza? (widzimy bardzo ciemne chmury na niebie i słyszymy grzmienie).
  • Kiedy pada deszcz? (gdy powstanie dużo chmur).
  • Co się dzieje, gdy jest gorąco, świeci słońce i długo nie pada deszcz? (rośliny wysychają, jest susza).
  • Co się dzieje, gdy wieje bardzo silny wiatr? (dochodzi do zniszczeń: złamane drzewa, zerwane dachy).

4. Burza w szklance wodyzabawa oddechowa.
Dzieci zanurzają słomkę w wodzie i dmuchają tak mocno, aby powstały bąbelki. Po kilku głębszych dmuchnięciach wyjmują słomkę i odpoczywają. Następnie wkładają słomkę do ust i nie dotykając nią wody dmuchają, tworząc „dołek” w wodzie.

5. Wiatraczek – razem z rodzicami wykonajcie wiatraczek, który posłuży do wspaniałej zabawy w domu i na dworze.

Skip to content