Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 1
Witam Was bardzo serdecznie 🙂
Od dziś zapraszam do codziennych naszych spotkań, podczas których będziecie otrzymywać ode mnie listy z różnymi zabawami i zadaniami do wykonania. Mam nadzieje, że miło z nimi spędzicie czas i będziecie się dobrze bawić. Zgodnie z nasza umową , pamiętajcie o przesyłaniu zdjęć wykonanych prac i zadań, z którymi z pewnością świetnie sobie poradzicie.
Ten tydzień upłynie nam na zadaniach związanych z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi.
Zaproście oczywiście rodziców do wspólnej zabawy. 🙂
Jesteście gotowi? – no to zaczynamy!!!
1. Poznanie nowej literki „Jj – jak jajko” na podstawie opowiadania
„Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.
2. Rozmowa na temat opowiadania.
– Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?
– Kto znosi jajka? – Skąd bierze się mleko?
– Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?
– Jaka kura zniosła jajko? – Co na śniadanie je Julka?
– Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?
– Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?
- Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej
Kreślenie litery : w powietrzu palcem jednej dłoni, oburącz, po śladzie.
4.Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”.
Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek. Wymyślają inne wyrazy z literka „j”.
A teraz pora na chwilę rozruszania ….
5. „Jak jajeczko” – zabawa ruchowa przy muzyce
Dzieci przy muzyce turlają się po dywanie w różne strony. Gdy muzyka milknie zmieniają się w jajka.
Po „jajecznej” zabawie pora na wykonanie kolejnych zadań…
6. Ćwiczenia graficzne – litera „J” ( 4,5 l.). Wypełnij pola z literą „j” dowolnym materiałem ( farba, plastelina ,bibuła itp.)
7.”Jajko”- ozdabianie wg własnego pomysłu ( 4,5 l.)
8.Wykonanie karty pracy str.61- rysowanie po śladach rysunku…( 5latki)
9. Propozycja dla chętnych i ciekawych !!!
Wykonajcie wspólnie z osobą dorosłą kilka zabaw badawczych z wykorzystaniem jajka – poznanie właściwości.
– Porównywanie jajek: surowego i ugotowanego. Opisywanie budowy jajka.
Dziecko ogląda i dotyka jajek (jedno ugotowane na twardo, drugie surowe), potrząsa nimi, starając się porównać dźwięki, jakie wydają. Wskazuje różnice.
– Kręcące się jajka.
Dziecko lub rodzic wprawia oba jajka w ruch obrotowy. Dziecko obserwuje jajka i wskazuje to, które kręciło się szybciej. Próbuje znaleźć uzasadnienie.
– Co jajko ma w środku?
Rodzic lub dziecko z pomocą rodzica rozbija surowe jajko i przekłada je do miseczek. Oddziela żółtko od białka. Dziecko określa, z czego składa się jajko (skorupka, białko, żółtko).
-Eksperyment: Jajko w occie
Zanurzcie jajko w occie i pozostawcie na 24 godziny. Po tym czasie, dziecko opisuje, co stało się z jakiem, co stało się ze skorupką? Jakie właściwości ma teraz jajko?
To już koniec zabaw na dziś, zapraszam na kolejne już jutro.
Pozdrawiam wszystkich, pa 🙂