• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 1

Witam Was bardzo serdecznie 🙂

Od dziś zapraszam do codziennych naszych spotkań, podczas których będziecie otrzymywać ode mnie listy z różnymi zabawami i zadaniami do wykonania. Mam nadzieje, że miło z nimi spędzicie czas i będziecie się dobrze bawić. Zgodnie z nasza umową , pamiętajcie o przesyłaniu zdjęć wykonanych prac i zadań, z którymi z pewnością świetnie sobie poradzicie.

Ten tydzień upłynie nam na zadaniach związanych z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi.

Zaproście oczywiście rodziców do wspólnej zabawy. 🙂

Jesteście gotowi? – no to zaczynamy!!!

1. Poznanie nowej literki „Jj – jak jajko” na podstawie opowiadania

„Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.

2. Rozmowa na temat opowiadania.

– Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?

– Kto znosi jajka? – Skąd bierze się mleko?

– Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?

– Jaka kura zniosła jajko? – Co na śniadanie je Julka?

– Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?

– Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?

  1. Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej

Kreślenie litery : w powietrzu palcem jednej dłoni, oburącz, po śladzie.

4.Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”. 

Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek. Wymyślają inne wyrazy z literka „j”.

A teraz pora na chwilę rozruszania ….

5. „Jak jajeczko” – zabawa ruchowa przy muzyce

Dzieci przy muzyce turlają się po dywanie w różne strony. Gdy muzyka milknie zmieniają się w jajka.

Po „jajecznej” zabawie pora na wykonanie kolejnych zadań…

6. Ćwiczenia graficzne – litera „J” ( 4,5 l.). Wypełnij pola z literą „j” dowolnym materiałem ( farba, plastelina ,bibuła itp.)

7.”Jajko”- ozdabianie wg własnego pomysłu ( 4,5 l.)

8.Wykonanie karty pracy str.61- rysowanie po śladach rysunku…( 5latki)

9. Propozycja dla chętnych i ciekawych !!!

Wykonajcie wspólnie z osobą dorosłą kilka zabaw badawczych z wykorzystaniem jajka – poznanie właściwości.

– Porównywanie jajek: surowego i ugotowanego. Opisywanie budowy jajka.

Dziecko ogląda i dotyka jajek (jedno ugotowane na twardo, drugie surowe), potrząsa nimi, starając się porównać dźwięki, jakie wydają. Wskazuje różnice.

Kręcące się jajka.

Dziecko lub rodzic wprawia oba jajka w ruch obrotowy. Dziecko obserwuje jajka i wskazuje to, które kręciło się szybciej. Próbuje znaleźć uzasadnienie.

Co jajko ma w środku?

Rodzic lub dziecko z pomocą rodzica rozbija surowe jajko i przekłada je do miseczek. Oddziela żółtko od białka. Dziecko określa, z czego składa się jajko (skorupka, białko, żółtko).

-Eksperyment: Jajko w occie

Zanurzcie jajko w occie i pozostawcie na 24 godziny. Po tym czasie, dziecko opisuje, co stało się z jakiem, co stało się ze skorupką? Jakie właściwości ma teraz jajko?

To już koniec zabaw na dziś, zapraszam na kolejne już jutro.

Pozdrawiam wszystkich, pa 🙂

Skip to content