Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 4
Dzień dobry 🙂
Bardzo się cieszę, że znowu możemy się spotkać. Jak minęły Wam święta..?
Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do dalszej pracy.
Na dobry początek dnia zachęcam was do wyklaskiwania sylab swojego imienia, wszystkich domowników jak i przyjaciół z przedszkola. Przywitaliśmy już wszystkich ?
Pora więc na dzisiejsze zabawy …
1.Trochę gimnastyki…- pamiętacie??
- Czas na kolejne zadania- posłuchajcie wiersza.
Wiersz B. Forma Kolory
Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo, kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy, te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały, każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci często bawcie się w malarza.
W nawiązaniu do tekstu wiersza, zadajemy dzieciom pytania:
– Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
– Co namalował Adam?
– Kto ma na sobie coś w tym kolorze?
3.Zabawa z kolorami:
Kochani poproście kogoś z domowników, aby wymienił Wam nazwy kolorów, a Wy podajcie przykłady przedmiotów, roślin lub zwierząt w tych kolorach:
– Żółty, jak…? (np. fasolka, słonko, dojrzała gruszka..)
– Pomarańczowy, jak…? (np. dynia, pomarańcza, mandarynka..)
– Niebieski, jak…? (np. woda, niebo, niezapominajki..) itp.
Spójrzcie też, w jakie kolory jesteście dzisiaj ubrani ?
- Ćwiczenia słuchowe.
Obejrzyjcie obrazek przedstawiający farby. Nazwijcie proszę poszczególne barwy.
Znasz jeszcze inne kolory- wymień jeśli tak?
- Podzielcie wyraz farbyna sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz farba?
- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…),
- Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.
- Nakreślcie litery f w powietrzu, po śladzie
- Poćwiczcie pisanie litery f np. na kaszy lub mące.
- Ćwiczenia graficzne- pisanie po śladzie, kolorowanie poznanej litery.
- Pora na ostatnie zadanie.
Namalujcie farbami piękny , kolorowy obrazek . Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami. Podczas malowania może wam towarzyszyć piosenka „ Znam kolory”.
To wszystko na dziś. Powodzenia w wykonywaniu zadań.
Do jutra , p. Iza 🙂