• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 4

Dzień dobry 🙂

Bardzo się cieszę, że znowu możemy się spotkać. Jak minęły Wam święta..?

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do dalszej pracy.

Na dobry początek dnia zachęcam was do wyklaskiwania sylab swojego imienia, wszystkich domowników jak i przyjaciół z przedszkola. Przywitaliśmy już wszystkich ?

Pora więc na dzisiejsze zabawy …

1.Trochę gimnastyki…- pamiętacie??

  1. Czas na kolejne zadania- posłuchajcie wiersza.

Wiersz B. Forma Kolory

Siadły dzieci przy stoliczkach.

 Pędzle, kartki, farby mają.

Swe marzenia i wspomnienia już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś namalował duże słońce.

 Żółty piasek, żółty płotek i samochód szybko mknący.

 Paweł niebieskim kolorem namalował groźne morze.

Rzekę rwącą, jasne niebo, kwiaty także w tym kolorze.

 A czerwony lubi Ania,

już rysuje wielkie serce i swą lalkę Karolinę

w pięknej czerwonej sukience.

 Na zielono stronę całą Wojtek ładnie namalował.

To jest łąka, na niej chętnie każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy, te kolory lubi Ewa.

 Czarny komin, białe kwiatki i brązowa kora drzewa.

A na wspólnej kartce dzieci pomieszały swe kolory.

Wszystkie barwy i odcienie tworzą różnorodne wzory.

Każdy kolor jest wspaniały, każdy zawsze coś wyraża.

Proszę zatem wszystkie dzieci często bawcie się w malarza.

 

W nawiązaniu do tekstu wiersza, zadajemy dzieciom pytania:

– Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?

– Co namalował Adam?

– Kto ma na sobie coś w tym kolorze?

3.Zabawa z kolorami:

 

Kochani poproście kogoś z domowników, aby wymienił Wam nazwy kolorów, a Wy podajcie przykłady przedmiotów, roślin lub zwierząt w tych kolorach:

– Żółty, jak…? (np. fasolka, słonko, dojrzała gruszka..)

– Pomarańczowy, jak…? (np. dynia, pomarańcza, mandarynka..)

– Niebieski, jak…? (np. woda, niebo, niezapominajki..) itp.

Spójrzcie też, w jakie kolory jesteście dzisiaj ubrani ?

  1. Ćwiczenia słuchowe.

Obejrzyjcie obrazek przedstawiający farby. Nazwijcie proszę poszczególne barwy.

Znasz jeszcze inne kolory- wymień jeśli tak?

  • Podzielcie wyraz farbyna sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz farba?
  • Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…),
  • Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.
  • Nakreślcie litery f w powietrzu, po śladzie
  • Poćwiczcie pisanie litery f np. na kaszy lub mące.

 

  1. Ćwiczenia graficzne- pisanie po śladzie, kolorowanie poznanej litery.

  1. Pora na ostatnie zadanie.

Namalujcie farbami piękny , kolorowy obrazek . Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami. Podczas malowania może wam towarzyszyć piosenka „ Znam kolory”.

To wszystko na dziś. Powodzenia w wykonywaniu zadań.

Do jutra , p. Iza 🙂

Skip to content