Przedszkole ONLINE – Grupa VI – 6
Witajcie Kochani!
Dzisiejszy dzień zaczynamy od ćwiczeń gimnastycznych „Bawimy się gazetami” ( przygotujcie dowolną gazetę )
- „Czytamy gazetę” – dziecko trzyma obiema rękami gazetę (jak do czytania) i wolno chodzi w różne strony sali (zachowując prawidłową postawę ciała, proste plecy). Dziecko może czytać na głos zmieniając natężenie i tempo zgodnie ze wskazówkami osoby prowadzącej.
- „Zmieniamy gazety” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko rozkłada gazetę na podłodze, słucha rymowanki i wykonuje zawarte w niej polecenia.
Na mojej gazecie stoję sobie,
na mojej gazecie siedzę sobie,
na mojej gazecie leżę sobie,
a teraz robię miejsce tobie
Ostatni wers rymowanki jest sygnałem do zamiany gazety. Można zmieniać treść rymowanki, wprowadzając inne czynności do wykonania np.: przysiad robię, na jednej nodze stoję itp.
- „Omiń gazetę” – dziecko biega swobodnie między rozłożonymi gazetami. Na przerwę w muzyce przeskakuje przez rozłożone gazety.
- „ Gazetowa paczka” – zabawa z elementem czworakowania.
Dziecko kładzie sobie złożoną gazetę na plecach i chodzi na czworakach w dowolnych kierunkach, aby gazeta nie spadła na podłogę. - „Marsz z gazetą” – zabawa wyciszająca. Dziecko składa gazetę i kładzie ją na głowie. Maszeruje we wspięciu na palcach po sali.
„Multimedia” – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektrycznych
Tadeusza Baranowskiego
Włącz go, a wnet ci pokaże bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń.
Taka jest jego robota – bawi cię …… gdy masz pilota. (telewizor)
Papierowa, pełna wieści, których setki w sobie mieści.
Ma też wersję w internecie. O czym mowa? O……….(gazecie)
Dziś powszechne urządzenia, kiedyś nie do pomyślenia,
żeby ludzie z wielkiej dali, przez coś z sobą rozmawiali. (telefon)
Gra piosenki, czasem gada, czasem bajki opowiada.
Możesz słuchać, gdy ma rację, lub po prostu zmienić stację. (radio)
Gdy to, co masz w komputerze, chcesz zobaczyć na papierze,
ona chętnie ci pomoże, czarno – biało lub w kolorze. (drukarka)
Po rozwiązaniu zagadek wykonajcie zadanie w Kartach Czytanie i Pisanie s.52 – wyszukiwanie liter w, W w tekście, odczytywanie kodu, ćwiczenia w czytaniu.
„Klik – słuchaj, co zrobić” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi i na hasło: KLIK; biega w różnych kierunkach; na hasło: KLIK, KLIK porusza się na czworakach tyłem; na hasło: KLIK, KLIK, KLIK staje na jednej nodze. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
„Mój kolega komputer” – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.
„Mój kolega komputer”
(Stanisław Karaszewski)
Mam komputer supernowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle, rety! Co się dzieje?!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach.
Rozmowa na temat treści wiersza: O czym był wiersz? Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze? Jak wyglądał komputer chłopca? Czym był dla chłopca komputer? Dlaczego nazwał go najlepszym kolegą? Co się stało, gdy komputer się zepsuł? Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę? Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela
„Poznajemy komputer” – praktyczne korzystanie z komputera. Oglądanie zestawu komputowego: komputer, klawiatura, myszka, monitor, drukarka, głośniki, gry edukacyjne (jeżeli jest taka możliwość). Rozmowa na temat przestrzegania zasad bezpiecznego użytkowania, prawidłowej pozycji, odległości od monitora oraz czasu spędzanego przed ekranem.
Wykonajcie zadanie w kartach pracy 3 s.35 – ćwiczenia czytania, percepcji wzrokowej i logicznego myślenia.
Serdecznie zapraszam do obejrzenia:
„Mój komputer” – masażyk.
Wierszyk- masażyk / dorosły czyta , mówi i rysuje dziecku na plecach wykonując następujące ruchy ( podane obok wiersza), masażyk wykonuje dorosły dziecku – potem następuje zmiana – dziecko wykonuje masażyk dorosłemu.
Masażyk „ mój komputer”
Swój komputer mam, naciskamy obiema dłońmi jednocześnie na plecy
Piszę na nim sam. uderzamy każdym palcem osobno, naśladując pisanie na komputerze
Piszę, piszę, robimy to samo drugą ręką
Wymazuję przeciągamy dłonią od lewej do prawej i od prawej do lewej,
I od nowa wystukuję uderzamy wszystkimi palcami obu dłoni.
Napisałam wierszyk cały rysujemy pętelki obiema rękami z góry pleców do dołu
Pisarz ze mnie doskonały kładziemy dłonie na ramionach dziecka i lekko naciskamy.
Na zakończenie zapraszamy do wykonania pracy plastyczno- konstrukcyjnej „ Laptop”
Złóż kartkę na pół ( można użyć zwykłej kartki do rysowania A4, lub innej, lub karton, jeśli masz) już wiesz, że twój laptop zamyka się i otwiera. Górna część to ekran, a dolna to klawiatura. Narysuj proszę klawisze z literami. Na ekranie narysuj , proszę to co chciałbyś obejrzeć. A może podobała ci się któraś piosenka, bądź bajka. Narysuj je na połowie kartki osobno. Jak położysz kartkę na laptopie na ekranie, to tak jak byś zmieniał strony w laptopie. Miłej zabawy 🙂
To wszystko na dziś .Serdecznie pozdrawiamy i życzymy wspaniałego dnia!
Do zobaczenia jutro !!