• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole online -grupa 1- 8

Witajcie kochanie Maluszki!!!

W tym tygodniu zajmiemy się bardzo ważnym pytaniem JAK DBAĆ O NASZĄ PLANETĘ – ZIEMIĘ ?

  1. Ale najpierw zaczniemy od porannej gimnastyki

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

  1. Posłuchajcie wiersza S. Karaszewskiego „Śmieciu, precz”.

Kiedy rano słońce świeci,
Wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki w rękach mają,
Bo podwórko zamiatają!
Tu papierek od cukierka,
Tam po soku jest butelka,
Ówdzie puszka po napoju
I pudełko. Może twoje?
Żyć nie można w bałaganie,
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.
Bałaganie, brudzie, znikaj.

Rozmowa na temat wiersza:
− Co robią rano dzieci?
− Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?
− Czego jeszcze nie powinniśmy robić na placu przedszkolnym i na podwórku?
Rodzic naprowadza dziecko, podając konkretne sytuacje: np. łamanie gałązek drzew, deptanie trawników, zrywanie kwiatów…

  1. Zapraszamy do zabawy ruchowej z elementem dramy – „Smutne drzewko i wesołe drzewko”.

    Dziecko biega po pokoju. Gdy rodzic klaśnie w dłonie, dziecko wciela się w rolę drzewka, któremu ktoś połamał gałązki, ponacinał korę – pokazuje miną, postawą ciała, jak czuje się to drzewko.
    Potem znowu porusza się po pokoju. Gdy rodzic tupnie nogą, dziecko pokazuje, jak się czuje drzewko, o które dba ogrodnik, które ma całą korę i gałęzie, radośnie sobie rośnie.

 

  1. Obejrzyj obrazki. Wskaż te, na których dziewczynka postępuje właściwie
  2. Zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny Rodzic prosi, aby dzieci wyobraziły sobie, że buzia to pokój, w którym panuje wielki bałagan. Wyjaśnia: Zaraz w nim posprzątamy.
    • Wycieramy wszystkie kurze (przesuwamy czubek języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, od lewej do prawej strony),
    • myjemy okna, najpierw jedno, potem drugie (przesuwamy czubek języka po wewnętrznej stronie policzków),
    • myjemy podłogę (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów).
    • Pokój lśni czystością, jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu).

     

    Rodzic przygotowuje tackę ,na którą wysypuje mąkę lub kaszę. Rysuje proste wzory na kartce np. koło, księżyc, słoneczko, serce.
    Zadaniem dziecka jest narysowanie paluszkiem podanego wzoru na wysypanej mące lub kaszy.

    6.Na koniec proponujemy zabawę sensoryczną – rysowanie wzorów na tacce z mąką lub kaszą.

  3. Kochani jest nam ogromnie miło że tak sumiennie pracujecie w przedszkolu online. A oto kilka nadesłanych prac !!!
Skip to content