Przedszkole online-grupa II-9
Witamy w kolejnym dniu, dziś zapraszamy Was na piękną, pozbawioną zanieczyszczeń łąkę, aby rozwijać umiejętności liczenia oraz utrwalać kolory, Jeśli jesteście gotowi? No to zaczynamy?
- Na dobry początek dnia zapraszamy do wysłuchania piosenki ,,Pięć małych kaczątek – nauka liczenia”.
https://www.youtube.com/watch?v=7ufvgExIldU
- Kolejna propozycja dla Was to zabawa matematyczna ,,Kolorowe motyle”, poproście
o pomoc rodziców w tej zabawie.
Do tej zabawy potrzebne są sylwety motyli w określonym kolorze (żółtym, niebieskim, białym, pomarańczowym). Motyle mogą być wycięte z kolorowego papieru, bądź pokolorowane, bądź wydrukowane, albo można wykorzystać inne przedmioty w odpowiednich kolorach, wystarczy wcześniej umówić się z dzieckiem, że np. klocki, klamerki, czy nakrętki od napojów itp. zamienią się teraz w piękne motyle?.
Rodzic czyta dziecku poniższe opowiadanie o motylach, zadaniem dziecka jest wskazywać
i układać motyle w kolejności, tak jak występują w opowiadaniu:
Na czystej, pachnącej łące budziło się życie. Zakwitło coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta- owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem (Dziecko wskazuje i układa sylwetę żółtego motyla). Potem- piękny niebieski motyl z rodziny modraszków (obok żółtej sylwety motyla dziecko umieszcza niebieskiego), usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął.
Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami- bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania kapusty, (dziecko umieszcza białą sylwetę motyla obok niebieskiego). Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik (dziecko umieszcza pomarańczową sylwetę motyla obok białego).
Zadania:
– Dziecko przelicza ile jest wszystkich motyli.
– Określa w jakim kolorze jest pierwszy motyl, drugi motyl, trzeci oraz czwarty motyl.
- Kolejna propozycja to zabawa ,,Motyle”.
Dziecko wybiera sobie obrazek motyla bądź inny przedmiot imitujący ,,motyla”, następnie określa jego kolor, a potem ustawia obrazek motyla względem siebie według wskazówek rodzica np.:
– umieść motyla nad sobą,
-umieść motyla przed sobą,
– umieść motyla z boku,
– umieść motyla za sobą,
– umieść motyla nisko,
– umieść motyla wysoko.
- Czas na trochę ruchu Prawda? No to zapraszamy Was na zabawę ,,Fruwające motyle”
Dziecko zamienia się w wybranego przez siebie motyla. Przy nagraniu spokojnej melodii ,,motylki fruwają delikatnie, powoli nad łąką” gdy dziecko usłyszy szybszą melodię wówczas ,,motyle fruwają energicznie, szybciej nad łąką”. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Link do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
- Zadania do wyboru dla chętnych dzieci?
Pokoloruj motyla, a puste koła, pola można wylepić plasteliną w różnych kolorach.