Przedszkole online-grupa IV- 9
Witamy Was na wtorkowych zajęciach.
Dzisiaj kochani wybierzemy się na Zieloną Planetę.
Zadanie 1
Zanim wysłuchacie krótkiej historii i wybierzemy się w podróż na Zieloną wyspę. Rodzice muszą ustawić krzesełka na których usiądziecie – symbolizują rakietę.
Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę.
Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza…
Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan
nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila.
Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie.
Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?
Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach,
tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko
jest zielone!
Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.
Odpowiedzcie na pytania:
– Jak nazywała się planeta?
– Jak wyglądali mieszkańcy zielonej planety?
– Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?
– Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?
Zadanie 2
Wykonajcie Swoją Zieloną planetę używając tylko koloru zielonego.
Zadanie 3
„Wyklaszcz obrazki”- zabawa ruchowa.
- Zadanie ruchowe będzie polegało na tym, że maszerujecie wg. Polecenia (gdy muzyka gra cicho chodzicie na palcach, gdy głośno na pietach. Na przerwę w muzyce rodzic pokazuje Wam obrazki (rakieta, kosmonauta, planety) a Waszym zadaniem jest podzielić na sylaby prezentowany obiekt.
Zadanie 4
Karta pracy str. 26
– Odszukajcie na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi.
– Posłuchajcie imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powiedzcie je
Zadanie 5
Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta.
- Siadacie na dywanie na pietach, dłonie trzymacie na udach. Na słowo: Uruchamiamy rakietę zaczynacie uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz szybciej. Następnie kręcicie rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciągacie do góry ręce i głośno krzyczycie: Uuuuu! Zabawę powtórzcie 3 – 4 razy
Zadanie 6. Złóż obrazek w całość
To wszystko na dziś. Serdecznie pozdrawiamy i życzymy wspaniałego dnia !
Do zobaczenia jutro !