Przedszkole ONLINE – Grupa VI – 10
Dzień dobry Kochani w środku tygodnia czyli w środę 🙂 Pamiętacie o naszym kalendarzu pogody? Uzupełniajcie go skrupulatnie, chętnie zobaczymy efekty Waszych obserwacji 🙂 Jesteście gotowi na dalsze, nasze zabawy? Mamy nadzieję, że tak. Startujemy!
- „Tajemnice ula” – zabawy ruchowe
Zamieniamy się w pracowite pszczoły i ćwiczymy –
- „Co słyszysz?” – zagadki słuchowe
Posłuchajcie dźwięków i odgadujcie ich nazwy
- „Wiosna w ptasich gniazdach” – zabawy matematyczne
Do tej zabawy potrzebujecie 2 talerzyki czyli ptasie gniazda (oznaczone literami L – lewe, P – prawe), co najmniej 10 fasolek lub klocków, 2 patyczki lub kartoniki ze znakami matematycznymi, cyfry z pakietu Alfabet. Waszym zadaniem jest ułożenie fasolek zgodnie z instrukcją, podpisanie cyframi i z patyczków ułożenie odpowiednich znaków >, <, =.
Posłuchajcie rymowanki:
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 2, a do prawego 3.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 5, a do prawego 3.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 4, a do prawego 3.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 7, a do prawego 1.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 2, a do prawego 6.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 6, a do prawego 1.
- Kukułka fruwała, jaja do gniazd podrzucała. Do lewego wrzuciła 5, a do prawego 5.
- „Na parterze i na piętrze” – rozmowa na podstawie opowiadania.
„Gdzie budować gniazdo?” Hanna Zdzitowiecka
– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkania dla dzieci – powiedział dzięcioł.
– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci od razu znajdą pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. Ja nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie… hmm… trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
Pytania do opowiadania: Jakie ptaki rozmawiały ze sobą? W jakich miejscach budowały swoje gniazda? A gdzie wróbel buduje gniazdo? Dlaczego powinniśmy dbać o ptaki? Jak możemy im pomagać?
- „Gdzie mieszkają ptaki?” – praca z obrazkiem
Ptaki w miastach, a zwłaszcza szpaki, korzystają z budek lęgowych wykonanych i zawieszonych przez człowieka. Wskażcie podobieństwa i różnice między budką a gniazdami.
6. „Poznajemy cyfrę 8” – film edukacyjny
Włączcie film i zapoznajcie się z bohaterką dzisiejszych zajęć czyli cyfrą 8
7. „Jak napisać cyfrę 8?” – kreślenie cyfry bez kartki
Zapoznajcie się z instrukcją pisania cyfry 8 i kreślcie cyfrę ręką w powietrzu i stopą na podłodze. Co Wam przypomina cyfra 8?
8. Wykonajcie zadanie z Kart Pracy3 s. 40
9. „Bociek” – ćwiczenie grafomotoryczne
Do tego ćwiczenia potrzebujecie tacy z (do wyboru) mąką, cukrem, bułką tartą, itp. Posłuchajcie wiersza, a następnie powtarzajcie go, jednocześnie kreśląc cyfrę 8 na tacy.
„Bociek” Beata Gawrońska
Nad drzewami bociek leci,
szuka domu dla swych dzieci.
Krąży, krąży i zawraca,
bo do gniazda już powraca.
10. Wykonajcie zadania z Liczenie s. 53
Na dziś to już wszystko, mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście, a przy okazji dużo nauczyliście. Pamiętajcie, że jutro kolejne zajęcia 🙂