Przedszkole ONLINE – Grupa VII – 10
Witajcie 🙂
Dzisiejsze spotkanie zaczynamy od wesołej gimnastyki.
Wstajemy zatem i….skaczemy:)
1.Po krótkiej rozgrzewce pora na wysłuchanie piosenki.
- Rozmowa na temat piosenki:
– o czym była piosenka?
– co robią oczy ?
– jaka rolę mają uszy i nos?
To dzięki nim możemy między innymi oglądać świat, przyrodę.
Ale żeby było co podziwiać- musimy o tą przyrodę dbać.
Chcecie zostać przyjacielem przyrody ?? z pewnością – tak 🙂
3.Więc posłuchajcie:
„Przyjaciel przyrody” A. Widzowska
My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
O co należy zadbać w przyrodzie?
Czego nie należy marnować?
Czego nie należy robić z plastikowymi i szklanymi opakowaniami?
Dlaczego należy segregować śmieci?
Co powinno spotkać tych, którzy nie dbają o przyrodę?
- Porównaj obrazki i opowiedz co się na nich znajduje?, Które zachowania na TAK , które na NIE.
- Wykonanie kart pracy :
– dzieci starsze część 4 s.3-6
– dzieci młodsze cz.2 s 32,33
- Na koniec namalujcie lub narysujcie piekny , zielony , czysty las.
Podczas pracy niech wam towarzyszą odglosy lasu, do jutra….:)