• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole online -grupa VIII- 10

Kochane dzieci !

Dziś środa i nowe zadania do wykonania.

Na początek trochę ruchu.

 

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

 

Poproście rodzica o przeczytanie wiersza „Cyfry” (Artur Zyskowski)

Do dzieci przyszła matematyka
I razem z nimi koziołki fika.
Zabawę fajną i miłą miała,
Lecz przez to cyfry poprzestawiała.

„Trzy” na początek wskoczyło z dachu,
Aż „dwa” do dziury wlazło ze strachu.
„Pięć” zapłakane na koniec poszło.
„Jeden” po środku jak drzewo wrosło.
Natomiast cyfry „cztery” i „sześć”
Zrobiły przerwę, gdyż muszą coś zjeść.

„Ósemka” zła, na zero wskoczyła,
Przez to w baławana się zamieniła.
Szczęśliwa „siódemka” co lubi grać
Zmęczona zabawą uciekła spać.
A gdzie „dziewiątka”?! Tego nikt nie wie!
Czy jest w krzakach? Czy siedzi na drzewie?

Pomóc możecie cyfrom, bo przecież
Matematykę dobrze umiecie.
Kolejność jest ważna, jak w zaklęciu.
Policzcie od „zera” do „dziewięciu”!

 

Teraz posłuchajcie edukacyjnej „Piosenki o cyferkach”    https://youtu.be/JdcGTOAAuKg

 

Teraz zadania do wykonania:

 

 

Teraz krótka propozycja kreatywnych, matematycznych zabaw

 

https://youtu.be/1RoWBDCO0_8

 

  • Na rolki po papierze toaletowym (lub np. plastikowe kubeczki) naklejamy cyfry 0-9. Dziecko otrzymuje garść patyków/słomek itp. Zadaniem jest włożenie odpowiednią ilość elementów do każdego powstałego z rolki kubeczka (zgodnie z cyfrą widniejącą na karteczce).
  • Gry w karty – np. w „wojnę”. Z talii kart wybieramy tylko te z liczbami. Dzielimy je po równo między graczami i układamy kolorem w dół. Gracze jednocześnie odwracają górną kartą ze swojego zestawu. Wyższa karta wygrywa, ale gracz sam musi domagać się przyznania mu punktu (dziecku należy dać dużo czasu na określenie, która karta jest wyższa).
  • Przetnij 20 słomek na części o różnych długościach: krótkie, średnie i długie. Na kartce papieru odrysuj te trzy długości. Pomieszaj słomki. Poproś dziecko, by brało po jednej słomce i mówiło, czy jest krótka, średnia, czy długa. Sprawdzajcie odpowiedzi według wzoru odrysowanego na kartce. Wygrywa osoba, która poda najwięcej poprawnych odpowiedzi. To ćwiczenie dobrze rozwija umiejętność szacowania.
  • „Rysowanie palcem po plecach lub dłoni dziecka – np. prostych cyfr, kształtów, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to.
  • Wymyślanie prostych bajek lub zadań z treścią, np.: Wiewiórka zebrała 3 orzechy, potem kolejne 2 — ile miała razem? Potem znalazła kolejne 2 — ile miała? Potem zjadła 1. Ile zostało? Potem przyszła druga wiewiórka i…
  • „Poszukiwanie cyfr” – świetna zabawa podczas spaceru. Zadaniem dziecka jest wskazanie cyfr ukrytych w różnych miejscach i przedmiotach i nazwanie ich (rejestracje, numery domów, ceny, znaki, reklamy itp.). tak samo można bawić się, szukając określonych kształtów, figur w otoczeniu.
  • „Marsz pod dyktando” – dziecko zamienia się w robota i porusza się tylko na słowa rodzica, wg jego poleceń (np. „Idź do przodu 2 kroki, obróć się w bok, zrób w przód 4 kroki…” itp..). Dobre ćwiczenie na rozróżnianie stron ciała – lewej i prawej.

 

Na zakończenie :

Praca z Kartami Pracy 4  str.10  oraz   Liczenie str. 63

Skip to content