• Telefon : 62 591 99 15
  • Godziny otwarcia : 6:00 - 17:00
  • Adres : A. Frycza-Modrzewskiego 4, Ostrów Wielkopolski

Przedszkole ONLINE – Grupa VI – 11

Witajcie przedszkolaki . Mam nadzieję ,że jesteście gotowi do wspólnych zabaw.

 

Dzisiejsze zajęcia zaczynamy od  powitanki – wyliczanki :

Powitanie wyliczanką.

Raz i dwa, raz i dwa,

przyszła wiosna, słońce da.

Trzy i cztery, trzy i cztery,

słońce da nam uśmiech szczery.

Pięć i sześć, pięć i sześć,

uśmiech wszystkim trzeba nieść.

Siedem, osiem, siedem, osiem,

wiosna chce się kąpać w rosie.

Dziewięć, dziesięć, schowaj sanki,

to już koniec wyliczanki.

 

A teraz mamy dla Was oraz Waszych rodziców kolejną porcję ruchu. Zapraszamy! Pamiętajcie ruch to zdrowie!

Posłuchajcie wiersza pt:  „Wiosenne porządki”  J. Brzechwy

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynam wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.
Chmury płyną po błękicie
urządziły wielkie mycie.

A obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko,
aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.

Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował,
a żurawie i skowronki
posypały kwieciem  łąki,
posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania :

  • Co poodkurzał wietrzyk?
  • A gdzie możemy zobaczyć mech?
  • Co powymiatał wietrzyk z brudnych ścieżek?
  • Kto wymył ziemię ranną rosą?
  • Kto wymalował na niebie tęczę?
  • Czym posypały łąki żurawie i skowronki?

 

Wiosenne porządki – zabawy muzyczno-ruchowe z pokazywaniem.

 

Zabawa z liczeniem „Wiosenne kwiaty”  potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady 🙂 /

Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.

  • „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
  • Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
  • Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
  • Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
  • „Które kwiaty są większe ?”
  • „Ile jest dużych kwiatów?”
  • „O ile więcej jest małych kwiatów?
  • Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
  • „A ile jest małych kwiatów?”
  • Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?”
  • Dokładamy jedną małą łyżeczkę – „Ile teraz jest małych kwiatów?”
  • „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”

 

Zabawa logopedyczna „Wiosenne porządki”.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.

Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).

Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).

Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).

Pierzemy firanki (parskanie wargami).

Zamiatamy schody (oblizywanie warg).

Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

.„Rysunek na plecach” – zabawa relaksacyjna. Dziecko siada za plecami rodzica. Pod dyktando rodzica tworzy obrazek na plecach z wykorzystaniem palców. Rodzic dyktuje:

– na górze na środku narysuj słoneczko,                                                                                  – na dole płotek,
– w prawym, górnym rogu pleców chmurkę,
– w lewym, dolnym rogu drzewo,
– obok drzewa narysuj 3 kwiatki i 2 ptaszki.

Na zakończenie wykonajcie  zadanie w kartach pracy Czytanie i pisanie s,54 – wskazywanie litery c w tekście, dobieranie podpisów do obrazków, ćwi­czenia w czytaniu, pisanie liter.

 

To już wszystko na dziś . Do jutra.

Skip to content