Przedszkole ONLINE – Grupa VI – 12
Witamy Kochani w piątkowych, a jednocześnie ostatnich zajęciach zdalnych. Mamy nadzieję, że sumiennie wykonywaliście nasze zadania. W poniedziałek wracamy do przedszkola. Cieszycie się? Bo my bardzo:)
Jak Wasz kalendarz pogody? Pamiętacie jeszcze o nim? Jak zauważyliście w tym tygodniu w pogodzie dużo się dziejeJ
O wszystkim będziemy rozmawiać już po weekendzie, ale tymczasem zobaczcie co mamy przygotowane na dziś.
1. „Kwiecień – plecień” – słuchanie i śpiewanie piosenki
Odsłuchaj piosenkę i wytłumacz własnymi słowami co oznacza przysłowie „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”
2. „Marcowa szafa” – zabawa klasyfikacyjna.
Spójrzcie na poniższe ilustracje. Jakie ubrania wybierzecie na dzisiejszą pogodę? Dlaczego ważne jest, żeby ubierać się odpowiednio do pogody?
3. „Wiosenne zamieszanie” – zabawa matematyczna.
Do tego zadania potrzebujecie talerzyk, komplet znaków matematycznych i cyfr z Alfabetu, 10 fasolek lub klocków. Układajcie fasolki na talerzykach i przeliczajcie. Dodatkowo układajcie działania z cyfr i znaków.
- Na gałęzi siedzą dwa wróble; przyleciały jeszcze dwa. Ile wróbli siedzi teraz na gałęzi?
- W szafie wiszą 3 kurtki. Mama zawiesiła jeszcze 3 bluzy. Ile jest ubrań w szafie?
- W gnieździe było 6 małych ptaszków. 1 już odleciał. Ile zostało?
- W ogródku było 8 hiacyntów. 3 z nich już przekwitły. Ile kwiatków zostało?
4. „Czy rośliny oddychają?” – doświadczenie
Wykonajcie poniższe doświadczenie. Do szklanki z wodą wstawcie gałązkę z liśćmi z krzewu. Do szklanki wlejcie też ostrożnie kilka łyżek oleju (uniemożliwia parowanie wody). Ustawcie szklankę z łodygą na parapecie, w miejscu, w którym jest ciepło i widno, i przykryjcie całość słoikiem. Obserwujcie co się dzieje w słoiku, Po chwili powinny pojawić się krople rosy – to znak, że roślina pobiera wodę, a ta paruje przez liście. Woda osadza się na ściankach.
5. „Deszcz w chmurze” – doświadczenie
Teraz przypomnimy sobie doświadczenie z Dnia Wody.
Potrzebujecie słoik z nakrętką. Rodzic gotuje wodę w czajniku i wlewa ją do słoika. Zwróćcie uwagę na parę wodną unoszącą się z czajnika i słoika. Następnie dziecko zakrywa ostrożnie słoik pokrywką. Przyjmijcie pozycję, która pozwoli Wam obserwować, co się dzieje na spodzie pokrywki. Odpowiedzcie na pytania: Czym są krople na dnie pokrywki (para wodna zmieniająca się w duże krople, wodę)? Co się stanie, gdy nazbiera się ich dużo (spadną do słoika)? Takie zjawisko bardzo często spotykamy na dworze. Co to jest (deszcz)? Przypomnijcie sobie z Dnia Wody, na czym polega krążenie wody w przyrodzie? •
6. „Drzewo mieszkanie” – zabawa muzyczna
Do tej zabawy potrzebujecie kartkę papieru. Słuchajcie muzyki ->https://www.youtube.com/watch?v=eab_eFtTKFs i w zależności od rytmu trzymajcie ją jedną w jednej ręce, a palcami drugiej uderzajcie w papier bądź trzymając kartkę w obu dłoniach wykonujcie taki ruch jak w trakcie prania ręcznego.
7. „Wracają bociany” – zabawa z kodowaniem
Przygotujcie plansze do kodowania, strzałki kierunkowe, 1 czerwony kwadrat, oraz kartonik z bocianem.
W prawym górnym rogu planszy połóżcie gniazdo bociana z czerwonego kwadratu, a w drugim polu od lewej w najniższym rzędzie – kartonik z bocianem. Za pomocą strzałek wyznaczcie drogę od bociana do gniazda
8. Wykonajcie zadanie z książki Liczenie s.54
9. Przygotowanie wzoru KDS – wzór 20a.
Ozdabiajcie literę J z KDS – wzór 20a wybranym materiałem np. plasteliną, cekinami, farbami, brokatem, guzikami, itp.
I to już wszystko na dziś. Trzymajcie się cieplutko, odpoczywajcie przez weekend i widzimy się w poniedziałek. Do zobaczenia!:)