Skąd się biorą produkty ekologiczne? – realizacja programu edukacyjnego w grupie Pszczółek
Grupa Pszczółki przystąpiła do programu edukacyjnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” zorganizowanego przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
Głównymi założenimi programu są:
– zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
– kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
– propagowanie zdrowego stylu życia,
– zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.
Przez cały tydzień od dnia 18 do 22 listopada 2024 przedszkolaki z grupy Pszczółek realizowały zadania zawarte w programie edukacyjnym.
Pierwszego dnia:
Dzieci z grupy Pszczółek obejrzały publikację i film animowany na temat „Skąd się biorą produkty ekologiczne”.
Dzieci wzięły udział w pogadance i burzy mózgu na temat „Co to są produkty ekologiczne”.
Poznały znaczek EKO. Wspólnie z nauczycielem rozpakowały torbę z zakupami ekologicznymi i nazywały wszystkie produkty.
Drugiego dnia:
Pszczółki spotkały się ze sportowcem Emilia Twardowską – mistrzynią Polski w skoku wzwyż.
Uczestniczyły w gimnastyce – poznały sformułowanie „Sport to zdrowie”. Przeczytały wyrazy związane z realizowanym tematem takie jak SPORT, EKO, WARZYWA, OWOCE.
Trzeciego dnia:
Dzieci wykonały piramidę zdrowego żywienia. Współpracując w małych grupach stworzyły wspólnie piramidę wydzierając z gazet wybrane produkty żywnościowe. Była to bardzo dobra nauka – współpracy grupowej.
Dzieci zanalizowały wraz z nauczycielem zawartość piramidy żywienia – oceniły jakich produktów powinny jeść najwięcej, dowiedziały się jakich produktów nie może zabraknąć w naszym codziennym jadłospisie.
Dowiedziały się również że nasze jedzenie musi być urozmaicone.
Czwartego dnia:
Dzieci miały do wykonania praktyczne zadania związane z byciem EKOLOGICZNYM.
1) Wykonały samodzielnie zimową herbatkę – krojąc cytrynę oraz pomarańczę, wrzucając do dzbanka imbir, goździki oraz anyż. Dzieci degustowały pyszny napój ciesząc się jego smakiem.
2) Dodatkowo dzieci wykonały samodzielnie bułkę tartą – mieląc wysuszone wcześniej bułki na specjalnej maszynie.
Oba zadania były wykonane w duchu życia eko.
Piątego dnia:
Dzieci zapoznały się ze słowem higiena. Poznały prawidłowy sposób mycia rąk. Wykonały tematyczną pracę plastyczną.
Dzieci z grupy Pszczółek realizując program nauczyły się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.