Skąd się biorą produkty ekologiczne? – realizacja programu edukacyjnego w grupie Pszczółek
Grupa Pszczółki przystąpiła do programu edukacyjnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” zorganizowanego przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
Głównymi założenimi programu są:
– zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
– kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
– propagowanie zdrowego stylu życia,
– zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.
Przez cały tydzień od dnia 18 do 22 listopada 2024 przedszkolaki z grupy Pszczółek realizowały zadania zawarte w programie edukacyjnym.
Pierwszego dnia:
Dzieci z grupy Pszczółek obejrzały publikację i film animowany na temat „Skąd się biorą produkty ekologiczne”.
Dzieci wzięły udział w pogadance i burzy mózgu na temat „Co to są produkty ekologiczne”.
Poznały znaczek EKO. Wspólnie z nauczycielem rozpakowały torbę z zakupami ekologicznymi i nazywały wszystkie produkty.
Drugiego dnia:
Pszczółki spotkały się ze sportowcem Emilia Twardowską – mistrzynią Polski w skoku wzwyż.
Uczestniczyły w gimnastyce – poznały sformułowanie „Sport to zdrowie”. Przeczytały wyrazy związane z realizowanym tematem takie jak SPORT, EKO, WARZYWA, OWOCE.
Trzeciego dnia:
Dzieci wykonały piramidę zdrowego żywienia. Współpracując w małych grupach stworzyły wspólnie piramidę wydzierając z gazet wybrane produkty żywnościowe. Była to bardzo dobra nauka – współpracy grupowej.
Dzieci zanalizowały wraz z nauczycielem zawartość piramidy żywienia – oceniły jakich produktów powinny jeść najwięcej, dowiedziały się jakich produktów nie może zabraknąć w naszym codziennym jadłospisie.
Dowiedziały się również że nasze jedzenie musi być urozmaicone.
Czwartego dnia:
Dzieci miały do wykonania praktyczne zadania związane z byciem EKOLOGICZNYM.
1) Wykonały samodzielnie zimową herbatkę – krojąc cytrynę oraz pomarańczę, wrzucając do dzbanka imbir, goździki oraz anyż. Dzieci degustowały pyszny napój ciesząc się jego smakiem.
2) Dodatkowo dzieci wykonały samodzielnie bułkę tartą – mieląc wysuszone wcześniej bułki na specjalnej maszynie.
Oba zadania były wykonane w duchu życia eko.
Piątego dnia:
Dzieci zapoznały się ze słowem higiena. Poznały prawidłowy sposób mycia rąk. Wykonały tematyczną pracę plastyczną.
Dzieci z grupy Pszczółek realizując program nauczyły się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.
„Z tego wniosek jest logiczny, że wybieram produkt… EKOLOGICZNY”.